-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nå kan du bestille Tiguan som plug-in
Fra torsdag 28. januar kan nye Volkswagen Tiguan også bestilles som eHybrid. Den ladbare SUV-en kommer gunstig ut i det norske avgiftssystemet. Men den mangler en egenskap mange nordmenn setter pris på.
Volkswagen Tiguan er Europas mest solgte SUV, og en viktig modell for Volkswagen også i Norge. Etter at det ble åpnet for bestilling av den nye modellen i september 2020, er den allerede levert til mange norske eiere.
Tiguan kombinerer god plass, gode kjøreegenskaper, høy bakkeklaring og muligheten til å trekke tilhenger på inntil 1800 kg. Modellene med TDI-motor, 4MOTION og DSG, er fremdeles førstevalget til mange nordmenn.
Nå utvides modellprogrammet med den ladbare Tiguan eHybrid. Den har en systemeffekt på 180 kW (245 hk), og et samlet dreiemoment på 400 Nm. Det gir en akselerasjon fra 0-100 km/h på 7,5 sekunder. Samtidig kan den trekke tilhenger på inntil 1800 kg.
Batteriet på 13 kWt gjør det mulig å kjøre helelektrisk inntil 49 km (WLTP).
Innvendig plass er som i de øvrige Tiguan-modellene, men bagasjerommet i hybridutgaven «krymper» fra opprinnelige 615 til 476 liter.
Modellen kan bestilles i tre utstyrsversjoner med priser fra kr 408.700 (eks frakt og leveringsomkostninger).
Det betyr en besparelse på over 100.000 kroner sammenlignet med rimeligste dieselversjon, men eHybrid leveres IKKE i kombinasjon med firehjulsdrift.
Selv i basisversjon vil den ifølge importøren være meget godt utstyrt, med blant annet «Front Assist» nødbremssystem, «Lane Assist» kjørefeltassistent, adaptiv cruisekontroll og full LED-lykter.
Modell/utstyr | Girkasse | Veil. pris |
Life | ||
2,0 150 hk TDI 4MOTION | 7-trinns DSG | kr 511.600 |
1,4 245 hk eHYBRID Ladbar Hybrid | 6-trinns DSG | kr 408.700 |
Elegance | ||
2,0 150 hk TDI 4MOTION | 7-trinns DSG | kr 532.400 |
2,0 200 hk TDI 4MOTION | 7-trinns DSG | kr 549.600 |
1,4 245 hk eHYBRID Ladbar Hybrid | 6-trinns DSG | kr 447.100 |
R-Line | ||
2,0 200 hk TDI 4MOTION | 7-trinns DSG | kr 582.400 |
1,4 245 hk eHYBRID Ladbar Hybrid | 6-trinns DSG | Kr 462.200 |
Tiguan R 320 hk TSI 4MOTION: |
Bensinmotor: | 1.395 ccm |
Motoreffekt, bensinmotor: | 150 hk |
Systemeffekt: | 245 hk |
Dreiemoment: | 400 Nm |
Girkasse: | 6-trinns DSG |
Tilhengervekt m/brems: | 1.800 kg |
Topphastighet: | 205 km/t |
Aks. 0-100 km/t: | 7,5 sekunder |
Blandet forbruk (WLTP): | 1,6 l/100 km |
CO2-utslipp (WLTP): | 38 g/km |
NOx-utslipp (WLTP): | 12,2 mg |
Elektrisk rekkevidde (WLTP): | Inntil 49 km |
Bagasjerom: | 476 liter |