-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny e-Golf er priset
Volkswagen offentliggjør i dag prisen på nye e-Golf. Det får trolig frem smilene hos Opel Norge.
Nye e-Golf skal koste fra kr 299.300, en økning på 37.000 i forhold til dagens modell. Men viktigere er nok forholdet til den antatte hovedkonkurrenten, Opel Ampera-e som overraskende ble priset til kr 289.900.
Dette er pris på rimeligste modeller, uten at vi tar hensyn til utstyr.
e-Golf får en batterikapasitet på 35,8 kWt som er en økning på mer enn 60 prosent sammenlignet med forgjengeren. Men den kommer til kort overfor Ampera-e med en kapasitet på hele 60 kWt.
Omsatt til teoretisk rekkevidde kan e-Golf skilte med 300 kilometer mot Opelens 500 km. Ifølge Volkswagen gir det en rekkevidde under norske forhold på 200-300 kilometer på sommerføre og 150-200 på kalde vinterdager.
Opel opererer ikke med tilsvarende forholdstall, men vi kan anta at den praktiske rekkevidden blir vesentlig bedre enn for e-Golf.
Nye e-Golf har en effekt på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 290 Nm til sammenligning med 204 hk / 360 Nm hos Opel.
Volkswagen leverer de første bilene til norske kunder i mars, men de første Opel-kundene får sin Ampera-e levert i juni. Regn med lange ventelister på begge modellene.
Se detaljert oversikt over alle viktige konkurrenter til nye e-Golf