-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1959
Det var Volvo vi spurte om i går, og som du ser er svaret at de ikke klarte å selge så mange som 3000 biler. Men Amazon er nå på plass på ti-på-topp, det er en modell vi skal se mer til i årene som kommer.
Jeg skulle ønske jeg kunne forklare hvorfor Skoda plutselig var så høyt oppe igjen, ikke har de kommet med noen ny modell, ikke ser jeg noen økt markedsføring fra importøren, F.E. Dahl – det er de som i dag har endt opp som Toyota Norge.
Ford Taunus er fremdeles bakhjulstrukket og ser ut som en liten amerikaner, men ikke med panoramaruter som Opel, mens den nye engelske Forden, Anglia, er virkelig original med sin innoverskrådde bakrute. Det skapte ikke akkurat noen skole for resten av verdens bildesignere.
ZIM, blant de minst solgte må vi sette et utropstegn ved. Dette var Sovjet Unionens heftigste representasjonsbiler, men ble faktisk forsøkt markedsført av Drosjeeiernes Felleskjøp. Disse to bilene ble nok ikke solgt, men var en presang fra Moskva til den norske Regjeringen.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Ford Anglia med sin såkalte Z-profil hadde et meget radikalt karosseri. Hvordan tror du de konservative norske bilistene reagerte på fasongen. Ble den en suksess (blant de fem mest solgte) eller en flopp i 1960?
1959-salg totalt: 18979 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Panhard | 3 |
Studebaker | 3 |
BMW | 3 |
Austin 152 | 2 |
Zim | 2 |
Buick | 1 |
Hudson | 1 |
Porsche | 1 |
Triumph | 1 |
Singer | 1 |
VW | 4082 |
Volvo 444/445/544/Duett | 2220 |
SKkoda | 1374 |
Opel Olympia/Record | 1094 |
Ford Taunus 17M | 952 |
Volvo Amazon | 769 |
Moskwich | 718 |
Renault Dauphine | 638 |
Ford Anglia | 614 |
Wartburg | 540 |