-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1961
Det vil nok ta enda noen år før bilsalget passerer 60.000 merket. En periode fremover nå ser det som om et sted mellom 40 og 50.000 er det normale leiet.
Hvis det høres kjedelig ut, så var ikke ti-på-topp listen i år særlig spennende heller. Forbausende lik 1960-listen faktisk, bortsett fra at Dauphine og Rekord hadde byttet plass, Moskwich hadde måttet vike plassen for Amazon og DKW jr. var kommet inn.
Det var egentlig utrolig at denne DKWen ville ende så langt oppe på salgslistene. En ganske liten bil, ikke spesielt billig, og vel den siste nye to-takteren på vårt marked. Den andre promperen, Saab, begynte nå for alvor å se på fire-taktere og resten var øst-europeisk.
Men With og Wessel gjorde en kjempejobb med DKW – de hadde tradisjon for akkurat det. I årene rett før krigen var DKW et av de mestselgende europeiske merkene her hjemme.
Litt gøy med fem Alfaer. Det var sikkert Giulietta-modeller og skyltes nok at Renault-importøren, A/S Autoimport i Hegdehaugsveien i Oslo, også ble importør for Alfa Romeo.
Dette var første gang Milano-fabrikken hadde skikkelig representant i Norge. Lancia, som vi også finner spor av her, ble faktisk solgt fra 1959 av Automobilhuset A/S – en periode hadde vel de flere agenturer enn noen andre importører. Uten at det ble noe av.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Nå begynner japse-tiden å nærme seg. Hvilket japansk merke tror du vi kommer til å møte i 1962:
PMC (eller Prince)
Nissan (eller Datsun) eller
Toyota
1961-salg totalt: 44.327 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Alfa Romeo Annet | 5 |
Morris Minibus | 4 |
Cadillac | 4 |
Warzawa | 3 |
Panhard | 3 |
Merceses-Benz 190SL/300SL | 2 |
Lancia | 2 |
Austin Healey | 2 |
Porsche | 1 |
Oldsmobile | 1 |
VW | 9465 |
Ford Anglia | 3663 |
Renault Dauphine | 3479 |
Opel Rekord/Caravan | 2739 |
Volvo 444/445/544/Duett | 2032 |
Skoda | 1997 |
Ford Taunus 17M | 1751 |
Volvo Amazon | 1321 |
Moskwich | 1302 |
Auto Union DKW Jr. | 1232 |