-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1962
Like fantasiløse som i fjor, de norske bilkundene. VW er selvfølgelig fremdeles Bobla. Selv om 1500 debuterte i Frankfurt i fjor. Da solgte den 70 eksemplarer her hjemme. I år ble 1500-resultatet litt over 500. Se på Boble-resultatet og tenk: den selger jo nesten like meget som de fire neste til sammen. Ganske utrolig.
Egentlig ganske utrolig at Vauxhall kom så langt opp også – synes vi nok i dag. Men engelske biler var ikke døde for 40 år siden, tvert i mot. Industrien på øya var fremdeles ganske vital og selv om Vauxhall delvis ble bygget på samme plattformer som Opel, hadde de for eksempel sine egne motorer.
Av en eller annen grunn trodde vi fremdeles den gang at Vauxhall var meget sportsligere enn Opel. På den annen side antydet Ford Prefect, som det altså ble solgt et eneste eksemplar av, at det fantes en og annen retro-modell i den engelske produksjonspaletten nå.
Og, a pro pos engelsk, hva i all verden en Austin A 152 var aner jeg ikke – det eneste jeg kan komme på var at Allegro var 152 inches lang, men den kom ikke før om ti år.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Vi har sett at et outsidermerke som Renault har ligget på ti-på-topp listen i flere år nå. Tror du at det er mulig også for Fiat å komme opp i ti-på-topp tall neste år?
1962-salg totalt: 42.447 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Cadillac | 3 |
Panhard | 3 |
Hansa 1100 Goliath | 2 |
Datsun | 2 |
Porsche | 2 |
Opel Kadett | 2 |
Austin 152 | 1 |
Warzawa | 1 |
Mercedes-Benz 190SL/300SL | 1 |
Ford Prefect | 1 |
VW | 7822 |
Ford Anglia | 2522 |
Opel Rekord/Caravan | 2182 |
Renault Dauphine | 1890 |
Volvo Amazon | 1729 |
Vauxhall Victor | 1720 |
Volvo 444/445/544/Duett | 1664 |
Ford Taunus 17M | 1508 |
Skoda | 1413 |
Saab | 1398 |