-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1964
Ganske underlig: Cortina raste nedover, mens både den lille og den store Taunusen føk til værs. Men Volkswagen Bobla var allikevel så overlegen at du kunne legge alle Taunusene sammen med Cortina, og fremdeles når man ikke Boble-tallet.
Nok en gang kan man spørre hva Hillman egentlig gjør her, det kan jo bare komme av at Kolberg, Caspary var en glimrende bilimportør fremdeles, for nå hadde ikke bestemte bilmerker bestemte fiskale fordeler lenger. Det var stort sett like vilkår.
Men det var Imp som var kommet da, og nordmenn var åpenbart fremdeles interessert i hekkmotor. Dauphine er borte, så her kommer Imp. På tross av pneumatisk gasspedal som er noe av det mest håpløse som er laget. Drive by wire reagerer knivskarpt, sammenliknet med den forsinkede prosessen den gassoverføringen representerte.
Blant de minst solgte hadde vi Princess som var en VandenPlas luksusutgave av en eller annen Austin, men om det var den Pininfarina-tegnede 1100, eller den store 4-liters ambassade&representasjonsmodellen som var basis, sier dessverre ikke statistikken noe om.
Goggomobilen må vi nok imidlertid regne med er den lille limousinen med en mikromotor bak. På denne tiden begynte Glas (som senere ble en del av BMW) å bygge skikkelige biler også, men Kolberg, Caspary, som også representerte dem, kom aldri så langt at de store bilene ble importert.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Hva med Taunusene og Cortinane i 1965. Klarte de til sammen å selge mer enn Bobla, eller vil vi fortsatt finne den gamle tyskeren på en like suveren førsteplass?
1964-salg totalt: 55.326 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Rover | 2 |
Princess | 2 |
Alfa Romeo Annet | 2 |
Cadillac | 2 |
Ford Taunus 20M/26M | 2 |
Goggomobil | 1 |
Austin Healey | 1 |
Chrysler (USA) | 1 |
Oldsmobile | 1 |
Mercedes-Benz 190SL/300SL | 1 |
VW | 10092 |
Ford Taunus 12M/15M | 4538 |
Opel Rekord/Caravan | 3939 |
Volvo Amazon | 3420 |
Opel Kadett | 3238 |
Ford Cortina | 2886 |
Ford Taunus 17M | 2384 |
Hillman | 1626 |
Saab | 1545 |
Volvo 444/445/544/Duett | 1388 |