-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1969
Det var så vidt. Vi manglet 1.471 nye personbiler på at totalen skulle bli sekssifret for første gang i Norges-historien. Tro det eller eier, det er bare så vidt vi klarer det før julaften i år 2006 også.
Men det er i hvert fall ikke Harald A. Møllers skyld. Den gamle Bobla solgte plutselig 5.000 eksemplarer flere enn den hadde gjort de siste årene. Egentlig aldeles utrolig, men pålitelighet, vegg-til-vegg serviceopplegg og solid restverdi sammen med skikkelig kundebehandling betydde noe den gangen også.
Ellers var det altså bare de multinasjonale selskapene sammen med svensken som hevdet seg blant de ti første. Og det var ikke fordi vi manglet utvalget.
I tillegg til de 10 merkene du finner på ti-på-bånn listen hadde vi på registreringsstatistikken det året følgende:
Alfa Romeo, Audi, Austin, BMW, Chevrolet, Citroën, DAF, Datsun, Dodge, Hanomag, Jaguar, Lancia, Lotus, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Morris, Moskwich, NSU, Peugeot, PMC, Rambler, Renault, Rover, SAAB (2.225 av den nye firetakteren og 532 av den enda nyere type 99), Simca, Skoda, Sunbeam, Toyota, Triumph,Vauxhall og Wartburg. Flere enn du finner på dagens registreringslister.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Vi har bemerket at japanerne er på vei inn i Norge. I 1970 finner vi en modell på ti-på-topp listen for første gang. Hvilken av de japanerne som var aktive i Norge i 1970 tror du denne modellen kom fra?
Datsun
Honda
Mazda
Suzuki
Toyota
1969-salg totalt: 98.529 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Plymouth | 7 |
Commer Minibuss | 7 |
Pontiac | 6 |
Chrysler (USA) | 6 |
Buick | 5 |
Wolseley | 5 |
Cadillac | 3 |
Neckar 1200 | 1 |
Oldsmobile | 1 |
Fiat 128 | 1 |
VW | 16699 |
Ford Cortina | 6861 |
Opel Kadett | 5978 |
Opel Rekord/Caravan | 5434 |
Volvo 144/142/145 | 4921 |
Ford Escort | 4102 |
Volvo Amazon | 3806 |
VW 1600 | 3321 |
Ford Taunus 12M | 3132 |
Ford Taunus 17M | 3092 |