-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1972
Det var Opel som var mest mangfoldig i toppen i 1972, ikke minst på grunn av Ascona som nå begynte å selge for alvor.
Ascona var på en måte Opels Escort, den kom etterhånden i en rekke hårete utgaver og hadde også stått chassis til Manta – en av de nydeligste standard-coupéene i historien (og da inkluderer jeg Calibra), akkurat som det var ganske mye Escort i Capri.
Ascona hadde også tatt et annet blad ut av Ford-boken, de hadde oppkalt en ny modell etter et vintersportssted i Alpene. (Men jeg kan ikke huske at introduksjonen foregikk i Ascona, slik den foregikk i Cortina for Cortina).
Ellers ser vi at Bobla fremdeles synker og fremdeles er det ikke åpenbart at noe står klar til å ta over. Det virket nesten som da T-Forden gikk ut av produksjon og fabrikkene stanset for å bygge om alt til den reddende A-Forden.
Ellers var NSU Prinz en super bil, mer Cooper enn Mini Cooper, egentlig ikke rart at Audi lurer på om de skal bygge opp merket igjen - det er mange som husker NSU.
Og i fall du lurte: Javelin og Matador er begge merkevarenavn fra American Motors som desperat forsøkte å overleve og som hadde delt opp merkene sine i 7 forskjellige divisjoner. Hornet, Gremlin og Marlin er noen andre. Ikke akkurat dypt savnet i dag.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Den nye VW modellen kom i mai, 1973. Hva gjorde det med Boble-salget tror du?
Bobla solgte litt over 2.000 eksemplarer i 1973.
Bobla solgte litt over 4.000 eksemplarer i 1973.
Bobla solgte litt over 6.000 eksemplarer i 1973
1972-salg totalt: 74.680 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn :
VW Andre | 5 |
NSU Prinz | 4 |
Morris 1800 | 3 |
Austin 1800 | 3 |
Javelin | 3 |
Matador | 3 |
Buick | 2 |
Volvo Amazon | 1 |
Peugeot Småbuss | 1 |
Chrysler (USA) | 1 |
Volvo 144/142/145 | 7973 |
VW | 5537 |
Ford Taunus | 3978 |
Opel Rekord/Caravan | 3431 |
Opel Kadett | 3148 |
Opel Ascona | 2659 |
Mazda 1500/1600/1800 | 2355 |
Ford Escort | 1944 |
Mazda 1200/1300 | 1670 |
Datsun 1300/1600/1800 | 1663 |