-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
1977
Nå sier vi for det første farvel til Audi 50, modellen som var så vellykket at Volkswagen bare måtte ha den, og morfet den til Polo – så derfor fikk denne praktfulle småbilen et ufortjent kort liv. 3 lusne år.
For det andre er det farvel til DAF personbil. Nå er Volvo inne i bildet og alt det sære med remtrekk og Michelotti-karosserier er snart borte for alltid. Men lastebil-DAF lever bedre enn noensinne, som en del av amerikanske Paccar nå.
Blant de mest solgte ser vi at Saab 99 endelig er kommet opp blant bestselgerne, der den lille to-takteren så ofte hadde vært.
Det var vel antakelig den forholdsvis nye CombiCoupé som blåste nytt liv i modellen – det var den bilen importøren solgte med baktelt - da fikk man full sengelengde i kupeen - og måtte etterutstyre med støtteben som ble montert bak bakhjulene. Det virket forstyrrende på campingplassene, viste det seg, med alle disse Saabene som sto og gynget.
Legg også merke til at bilsalget i år er oppe i mer enn 145.000 enheter. Jeg skal si det knaket i sammenføyningene, og noen bilimportører foreslo for ramme alvor at det hadde vært lurt å sette tak på salget, at man egentlig burde holdt strengt fra oktober, fordi det ble alt for dyrt å slåss om de siste 25.000 kundene.
Dagens konkurranse – KLIKK HER for å svare
Jeg nevnte at noen importører foreslo å rasjonere bilsalget. Det viste seg ikke nødvendig. I 1978 var bilsalget igjen nede på et velkjent nivå. Hvor langt ned skal vi tro at det datt? Til ca:
100.000
90.000
80.000?
1977-salg totalt: 145.247 biler
Ti-på-topp:
Ti-på-bånn:
Fiat 126 | 11 |
Audi 50 | 6 |
Fiat Andre | 5 |
Toyota Andre | 3 |
BMW 1502/1602/2002 | 2 |
DAF | 2 |
Ford Andre | 2 |
AMC | 2 |
Opel | 2 |
Simca 1301/1501 | 1 |
Volvo 242/244/245 | 10226 |
Ford Granada | 8853 |
Ford Taunus | 8246 |
Saab 99 | 5932 |
Toyota Corolla | 5611 |
Opel Ascona | 5538 |
Opel Kadett | 5213 |
Mazda 929 | 5168 |
Opel Rekord/Caravan | 4156 |
VW Polo/Derby | 4039 |