-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW i konkurransedrakt
BMW har presentert sin utfordrer utviklet for det nye LMDh-reglementet. Dermed får de mulighet til å konkurrere i de alle store, internasjonale seriene.
LMDh står for Le Mans Daytona hybrid og er en ny klasse som skal aktiviseres fra 2023. BMW M Hybrid V8 heter modellen som har både de velkjente nyrene samt Hofmeister kink – sistnevnte som ren dekor. Dessuten er den en del av BMW M sin 50-årsmarkering.
Så langt har det tyske selskapet kun annonsert deltagelse i topplassen av det amerikanske sportsbilmesterskapet, men de har ikke utelukket at de også kan stille til start i WEC-serien hvor Le Mans er selve rosinen i pølsen.
Om de velger å kjøre det legendariske 24-timersløpet blir det i så fall første gang siden 1999 da deres V12 LMR tok merkets første og hittil eneste seier på Le Mans.
GTP- og Hypercar-klassene vil være åpne for både LMDh- og Le Mans Hypercar-kategoriene (LMH), og BOP (Balance Of Performance) skal benyttes for å gjøre bilene så jevnbyrdige som mulig med hensyn til ytelser.
Som regelverket tilsier benytter BMW M et chassis fra Dallara, en av fire godkjente produsenter til serien. Bilen må ha en minstevekt på 1030 kg og maks effekt som tillates fra den hybride V8-drivlinjen er 670 hestekrefter.
BMW skal samarbeide med amerikanske Rahal Letterman Lanigan Racing (RLL), og planen er å stille med to biler i det amerikanske SportsCar-mesterskapet. Teamsjef blir Bobby Rahal – en legende med årelang erfaring fra amerikansk og internasjonal racing.
Alpine, Audi, Cadillac og Porsche har alle sluttet seg til LMDh mens Ferrari, Glickenhaus, Peugeot og Toyota tilhører LMH-gruppen. Lamborghini har også meldt sin ankomst til LMDh fra 2024.
Første race for de nye biltypene blir 24-timersløpet på Daytona i januar 2023 som åpner SportsCar-mesterskapet.