-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
10 mill følger Ferrari
Ferrari feirer sine 10 millioner face-følgere med en spesialprodusert video-hilsen som tyder på at de fremdeles har aerodynamikk-problemer.
Nå aner ikke jeg hvor mange som følger de forskjellige bilfabrikkenes facebook-sider, men jeg tror jeg tør vedde på at i forhold til antall solgte biler, har Ferrari verdensrekord.
7000 biler i fjor og nå, forteller de, har de nettopp passert 10 millioner følgere. Mer enn tusen følgere per produsert bil – jeg har vondt for å tro at noen banker det.
For å feire dette gjennombruddet, 10 mill. er tross alt litt av en milepæl, har Ferrari produsert en liten video-snutt, med Formann Luca di Montezemolo i hovedrolle og to av selskapets mest profilerte sjåfører i supporting acts, i en historie som heter at 10 millioner er ikke en lett bris.
Fremstillingen viser at de mener at det er en storm, og det så kraftig at alle og alt blåses av scenen. Når det så viser seg at denne katastrofale stormen er produsert av selskapets vindtunnel, skjønner jeg ikke helt vitsen.
Det er jo ganske kjent at Ferrari hadde aero-problemer i Formel 1 i år, de hadde lenge en så sterk mistanke til at tunnelens kalibrering var så på jordet, at de måtte leie konkurrentenes tunneler for å få til en forholdsvis pålitelig korrelasjon.
Når vi nå ser at tunnelen forårsaker en ukontrollert storm, kan man begynne å lure på det egentlige budskapet.
Men på den annen side, selv om jeg tviler litt på akkurat den forklaringen – Ferrari er blitt ganske pompøse i de siste årene – kan det jo være at de er ekstremt selvironiske i dette budskapet.
Se selv, så kan du avgjøre hva du tror.