-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW viser kunderacer
I helgen kommer Volkswagen på banen med en ny racerbil. Hvis responsen er positiv kan den realiseres allerede neste år.
Bilen er basert på Golf VII og bygget etter det såkalte TCR-reglementet (Touring Car) for biler som kan konkurrere internasjonalt. Den har 330 hestekrefter, forhjulsdrift og sekstrinns DSG girkasse.
Volkswagen vurderer å tilby bilen som en såkalt «kunde-racer» fra 2016-sesongen, og vil bruke resten av 2015 til å teste den ut på bane.
Debuten skjer allerede førstkommende helg på Red Bull Ring i østerrikske Spielberg der samarbeidspartner Liqui Moly Team Engstler vil delta med to biler.
Folkelig
- Den nye TCR-kategorien er en lovende plattform for kunde-racing på nasjonalt og internasjonalt nivå. Den inneholder spennende baner, produksjonsbasert teknologi og lave kostnader – positive faktorer for private team, sier sjefen for VW Motorsport, Jost Capito.
- Under utvikling av den Golf-baserte konseptbilen kunne vi utnytte ressursene i Volkswagen-gruppen, noe som reduserte både utviklingstid og -kostnader. Nå skal vi bruke resten av sesongen til å teste bilene under realistiske forhold så vi har grunnlag for å evaluere et eventuelt racing-program fra 2016, sier Capito.
Racing-detaljer
Racing-genene i Golfen fremheves av 18-tommers felger, samt et chassis som er lavere og bredere enn på en vanlig Golf.
En aerodynamisk frontsplitter og en markant bakving i karbonfiber gir det rette utseendet, samtidig som det sørger for rikelig med luft til motor og bremser og godt marktrykk i høye hastigheter.
Sikkerheten ivaretas av et innebygget sikkerhetsbur, racingstoler og sikkerhetstank ifølge FIA-reglementet.
Motoren er hentet fra Golf R, en firesylindret toliter med 330 hk og et dreiemoment på 410 Newtonmeter. Girskiftene styres via hendler på rattet.
TEST: Golf R møter Subaru WRX
Volkswagen Motorsport har utviklet bilen i samarbeid med sportsavdelingen hos Seat, så de har dratt veksler på erfaringen fra Leon Cup-serien der blant annet norske Stian Paulsen gjør en meget god figur.
Liqui Moly Team Engstler vil kjøre de fire gjenstående løpene i Touringcar Racer International Series (TCR) som har følgende agenda i 2015:
- 28–29/03/2015 Malaysia (Sepang)*
- 11–12/04/2015 China (Shanghai)*
- 02–03/05/2015 Spain (Valencia)
- 09–10/05/2015 Portugal (Algarve)
- 23–24/05/2015 Italy (Monza)
- 30–31/05/2015 Austria (Salzburgring)
- 20–21/06/2015 Russia (Sochi)
- 11–12/07/2015 Austria (Spielberg)
- 19–20/09/2015 Singapore*
- 24–25/10/2015 Thailand (Buriram)
- 21–22/11/2015 Macau
*support race til Formel 1