-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fornemme racerbiler
Både Honda og Lexus har vist oss GT500-racingutgavene sine. Basert på toppmodellene i begge familiene. Dette lover godt for en ny serie med fortkjøring.
Jeg har aldri sett det, men den japanske Super GT-serien høres morsom ut. Adskillig løsere i spec’en enn FIA-reglene er for GT1-klassen, ikke minst fordi det er lov å leke seg med aerodynamikken.
Dermed får vi biler som både ser råe ut og som sannsynligvis er de raskeste GT-racerne i hele verden.
Det er riktignok noen private lag der som har benyttet europeiske biler, men de japanske har kjørt fra alle – bortsett fra gamle McLaren F1 GTR som vel er den eneste bilen som har vunnet løp både med japanske og europeiske spesifikasjoner.
Det er Honda, Lexus og Nissan som dominerer den store GT 500-klassen, Nissan med sin GT-R mens Honda har brukt en HSV-010 GT som overtok for den gamle NSX og Lexus slo til med en SC 430 som overtok fra Supraen.
Nå er vi imidlertid inne i en ny tidsregning igjen. Hva Nissan skal gjøre aner jeg foreløpig ikke, men det sier seg selv at Lexus ikke kan kjøre noe som heter SC – det finnes vel ikke en Lexus-forhandler lenger som husker hva det var for no’.
Derfor blir neste års bil basert på LF-CC konseptet som vi så i Paris i fjor høst.
Det er ikke mange detaljer om bilen foreløpig, men de kommer nok. Den er imidlertid ferdig bygget og har gjort de første øvelsene på Suzuka-banen allerede.
Egentlig er det jo ikke så lenge til den skal ut i det tøffe arbeidslivet – det første løpet går allerede den 5. april, og 2014-serien består av 10 løp.
Honda er ikke dårligere – de skal bruke en bil som heller ikke er klar som produksjonsmodell ennå, den nye NSX.
Den ble vist på Detroit-utstillingen i fjor og er ikke langt unna, engelske forhandlere har allerede begynt å bestille den, mens den norske importøren ga en av sine forhandlere som gjerne ville ha en håndfull av de aller første, beskjed om at den ikke var tilgjengelig ennå.
Underlig, men kjenner jeg den forhandleren rett, har han alt på stell nå.
NSX Concept GT skal den hete på racerbanen, og familienavnet blir Honda, og ikke Acura som den heter på noen markeder.
Og den ser ut akkurat slik som hvis jeg hadde skisset en racerutgave av en ny NSX. Ganske sjuke aero-fronter og -hekker med skikkelig voksne spoilere langt der bak – gjerne i flere etasjer.
Vi vet litt mer om denne enn om Lexusen – nemlig at den skal benytte en toliters motor med et hybrid-system. Hva slags system kan jeg imidlertid ikke fortelle noe om.
Og siden reglene er litt vanskelig tilgjengelige kan jeg heller ikke fortelle om det er lov med en KERS-effekt i disse bilene.
Det eneste jeg kan bidra med i denne avdelingen er at GT 500 klassen heter det fordi bilene er begrenset til 500 hester.