-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kunstbil for Vaillant
Hervé Poulain oppfant kunstbilen. BMW rappa konseptet og utviklet det. Det hindrer ikke andre i å ta etter. Nå bruker Honda det for å minnes Michel Vaillant.
WTCC-seien syntes det var på tide å bringe litt andre farger enn sponsor-dekaler inn i serien, så de la opp til en konkurranse med kunstnerisk dekorerte World Touring Biler.
Noen av resultatene ble vist på Goodwood i forrige måned, publikum stemte over dem, og en TCR-utgave av Hondas Civic R vant overlegent.
Men dette er mer enn et fikst maleri, dette bildet mener alvor, og denne helgen skal den ilddøpes på Zandvoort i et Touring Car-løp.
Bilens faste fører er Tiago Monteiro (som allerede har med seg to seire fra seriens åpning på Spa), men denne gangen skal han dele førerplassen med Jean-Louis Dauger, og her begynner egentlig historien.
Dauger er utviklingssjef i Fondation Jean Graton som ble grunnlagt av den samme Graton med det greie formål å bevare alle minner etter (også) den samme Graton.
Nå er ikke denne Graton noen hvem som helst, det var han som skapte Michel Vaillant – en mann som vel har introdusert racing til flere unger enn noen levende racerfører har gjort.
Selve bilen er et resultat av stiftelsens folk, hele bilen er inspirert av en serie Michel Vaillant kunst-trykk som heter A Fond på originalspråket. Der kjører han riktig noe Formel 1-aktig, og er på jakt etter en Ferrari i Monacos tunnel – nokså fjern fra Zandvoort.
Men Hondaen har i hvert fall noe som for evig egentlig tilhører Michel Vaillant: startnummer 13.
Hadde Graton vært i live fremdeles ville sikkert han insistert på å dele jobben til helgen. Men Dauger er ikke noen dårlig sjåfør han heller – vi får se når weekenden er over om både han og bilen fremdeles har det bra.