-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundais elektriske bombe
Nå og da dukker Hyundai opp med noe virkelig ekstremt og med motoren i midten. Den siste, og femte i rekken – som byr på mer enn 800 hester – vises frem i Beijing i disse dager.
Hos BMW heter det M. Hyundai kommer rett bak i alfabetet – deres sportsbilavdeling heter N.
Noen ganger kommer de med noe helt ekstremt. Da heter bilen RM. Tro det eller ei: det står for Racing Midship.
Den første, RM14 kom i 2014. Etter det har vi hatt RM15, RM16 og RM19, før de nå serverer oss RM20e.
Alle sammen biler som både så ekstreme ut, og som faktisk også var ganske ekstreme.
Denne nyeste ekstremiteten ser kanskje ikke så vill ut. Ser du godt etter ser den ut som en Veloster som er styla i bakgården på Notodden, men under gatebilskallet befinner det seg helt annet dyr.
De har hentet elementer til drivverket i Kroatia.
Rimac har assistert, forteller Hyundai. Et firma som i øyeblikket er i nyhetene fordi det ryktes at de kommer til å kjøpe Bugatti, og også fordi det er de som har bygget drivlinjen til Pininfarina Battista som vil skal møte på Billingstadsletta i oktober
Men også en naturlig partner å gå til, fordi Hyundai for lengst har opprettet en formell forbindelse med Rimac. Sammen med Kia investerte de 80 millioner euro der i fjor.
Det Rimac har bidratt med er væskekjølt batteripakke på 60 kWt og et 800 volts system. Motoren kan gi 588 hk forholdsvis kontinuerlig, men er oppe i 810 hk i korte, 20 sekunders, støt. Nok til å kjøre forbi ganske mange på den tiden.
Det snakkes om 200 km/t og under tre til hundre, mens den bruker under ti sekunder til toppfart. Det er ren bakhjulsdrift og sikkert utmerkede banekjøringsegenskaper.
Hyundai har en egen fortkjøringsavdeling i industriparken på Nürburgring.
Koreanerne fortalte forresten i en bisetning at Rimac hadde hjulpet dem med utviklingen både av el-bilene og av hydrogen-modellene.
Akkurat det siste visste vi ikke om. Kan vi regne med at neste års RM21 blir en hydrogenfyrt superbil da?