-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Racing med Lexus
De som følger med sier at Japans Super GT-serie er en av bilsportens skattkister. Nå skal Lexus blande seg inn i leken.
Toyotas Gazoo Racing har til nå frontet RD-F bilen på racerbanene. Den skal fortsette å kjøre i den amerikanske GT3-klassen, men ellers skal den ditches nå, til fordel for en flunkende ny Lexus LC500 Racing.
Utfra bildene ser dette ut til å bli en av de bilene der det ikke spiller noen rolle hva som skjer med den på banen – den ser så vanvittig bra ut at det alene gjør den berettiget til masse oppmerksomhet.
Det som er så bra med Super GT er at serien består av biler som ser nesten ut som de du kan kjøre på veien, og at de har ganske strenge tekniske regler, slik at får samme type tette racing som i DTM og BTC. Også vekten er regulert til 1020 kg, minimum.
Les Bils duell mellom Lexus RC F og BMW M4
Men de som vet om slikt sier at den japanske serien er mange grader villere enn de europeiske.
Vi får tro dem, for spesifikasjonene skriker ikke akkurat lyn & torden. I stedet for produksjonsbilens 5-liters V8, eller 3,5-liters hybrid, er raceren utstyrt med en 2-liters turbo-motor som er godt sydd inn i en rekke regler, slik at det skal bli forholdsvis likt for alle.
Og «for alle» vil i prinsippet si Hondas NSX og Nissans GT-R som visstnok er den som dominerer serien, selv om en annen Lexus nettopp vant den sjette runden av årets serie, på Suzuka-banen.
Men glem all racingen, og la oss konsentrere oss om monsterets aggressive vinkler og bretter og underlige frontlys – plutselig har den underlige snellefronten fått mening.
Og la oss applaudere de overdrevne hjulkassene, den enorme hekkvingen, sideskjørt så store at du kan servere lunch der – den råeste racing-pakken vi har sett på lenge.
Og selvfølgelig – hvorfor har vi ikke alle det? All eksos burde jo ho dirigeres ut gjennom passasjerdøren.
Ønske: Kjære Lexus. Ta den med til Paris slik at jeg får tatt på den – selv om jeg ikke får hørt den.