-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Glattis-debut for ny Dacia
Dette er ikke hverdagskost. Den nye Dacia Lodgy MPVen som skal debutere på Genève-utstillingen i mars, vil bli en potent deltaker i vinterens franske Andros is-løp.
Morsom måte å jukse-vise en stor bilnyhet på. Det er jo ingen som får vite om produksjonsbilen blir seende ut som racerbilen, men det lille vi har sett til nå av årets Dacia-deltaker i Trophée Andros, tyder på at den kommende Lodgy blir en spennende bil.
Årets sesong blir den tredje Andros-runden for Renaults Romania-partner, og akkurat som tidligere, det er egentlig ikke veldig mye Dacia her.
LES OGSÅ: Dacia på glattisen
Bilen er bygget av uavhengige racingfolk, Tork Engineering og Sodemo er to av firmaene som har deltatt. Det hele administrert av rutinerte Renault Sport Technologies.
Og det man har hatt å boltre seg med er altså neste års Dacia-debutant, en MPV som skal hete Lodgy, og en heftig 3-liters, 24-ventils V6-motor fra Nissan.
355 hestekrefter og 7.500 omdreininger (for ikke å snakke om 360 Nm ved 5.500) er litt mer enn hva Dacia vanligvis er vant til, så de finner veien gjennom en ganske spesiell seks-trinns Sadev klikk-klakk kasse. Og, selvfølgelig, firehjulsdrift.
Det skal bygges to biler. Den ene skal kjøres av Alain Prost, verdensmester i Formel 1 fire ganger og til sammen 51 F1-seire. I Andros sammenheng kom han som toer totalt både i 2009 og 2010.
Den andre bilen skal deles av hans sønn Nicolas, som har vunnet elbil-klassen i Andros de to siste årene og en god kompis, Evens Stievenart – som delte førsteplassen med Alain Prost under Superfinalen på Stade de France sist vinter.
Det første løpet går av stabelen den 3. desember i Val Thorens og det er til sammen seks runder før det hele rundes av i slutten av januar.
Andros-bilene er omgitt av et ganske strengt regelverk, så dette er også i veldig stor grad en fører serie. Men det er klart de nye Daciaene kommer til å vekke interesse – det er første gang denne karosseritypen er med.
Bilen er 4001 millimeter lang i denne versjonen, bredde er 190 cm og akselavstanden er 250 – og det stemmer nok med produksjonsmodellen når den kommer. Vekten her er 950 kg og den nøyer seg med en 25 liter stor tank. Ikke et ord om ytelsene.