-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer muskler i ny X-Bow
KTM er primært kjent for tohjulinger, men siden 2008 har de også produsert en bil, X-Bow. Nå kommer den i ny innpakning med vesentlig mer krefter.
KTM X-Bow er i utgangspunktet en meget åpen sportsbil som vi første gang møtte i 2009. Men den er også flittig benyttet innen motorsport hvor den konkurrerer etter det internasjonale GT4-regelverket.
En nordmann som kjenner racing-versjonen bedre enn de fleste er Mads Siljehaug som i en årrekke har kjørt mesterskap i både Europa og USA i en X-Bow som fast sjåfør hos selskapet som bygger løpsbilene, Reiter Engineering. Han er også sentral i utviklingen.
Nå lanserer selskapet en helt ny KTM X-Bow GTX som er vesentlig mer ekstrem. Ja, faktisk så ekstrem at du ikke får skilter på den. Den er tiltenkt profesjonelle og amatører (med tykk lommebok) som vil hygge seg på bane.
Utstrakt bruk av karbon har fått vekten ned i 1048 kg, og når de legger en blodtrimmet 2,5-liters femmer fra Audi bak ryggen til sjåføren blir det rå egenskaper. Motoren yter 530 hester og har et dreiemoment på 650 Newtonmeter. 1,98 hk per kilogram gir garantert skyv!
Kreftene sendes til bakhjulene gjennom en 6-trinns sekvensiell girkasse fra Holinger, og denne er i stand til å håndtere inntil 1000 Newtonmeter om man skulle ønske å hente enda mer ut av motoren.
Takket være en 120-liters sikkerhetstank hentet fra Formel 3 lover KTM at du kan kjøre vesentlig lengre enn konkurrentene på «trackdays» og i langdistanseløp.
Interiøret er ribbet for alt av komfort, føreren sitter i et Reacro-sete i karbon-kevlar med 6-punkts belter. Fra rattet styres en rekke funksjoner, som den elektriske servostyringen, den justerbare traction-kontrollen og ABS-bremsene.
Føreren sitter trygt i en monocoque hentet fra F3 i kombinasjon med bur godkjent for GT-racing. Sidespeilene er erstattet med små videokameraer – ett av flere elementer som skal sørge for best mulig aerodynamikk.
Legg også merke til den store hekkspoileren og den avansert diffuseren som skal sørge for maksimalt marktrykk i høye hastigheter. Fronten har minimalt med bakkeklaring og store luftinntak for kjøling av effektive bremser som også er tilpasset langdistanseløp.
Bilen kan tilpasses det internasjonale GT2-reglementet der også Porsche og Audi tilbyr sine versjoner av henholdsvis 911 og R8.
Prisen startet på 230.000 euro for en KTM X-Bow GTX, og de første kunder skal få bilen levert innen jul.