-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
AMG puster på CLA
Mercedes-AMG har med seg to nye modeller til Frankfurt. Den ene er bygget for racing, men den andre kan du kjøre på vanlig vei.
La oss starte med racingversjonen. Den bærer betegnelsen CLA 45 AMG Racing Series og er foreløpig på konseptstadiet. Men det er liten tvil om at Mercedes har planer om å realisere bilen på et senere tidspunkt.
Folkeracing
Mercedes er jo allerede godt representert innen racing med eget Formel 1-team samtidig som deres SLS AMG gjør det meget bra innen GT-racing på alle kontinenter. Med CLA AMG Racing Series ser de for seg en vesentlig bredere kundegruppe.
Bilen er en nær standard gatebil med toliters turbomotor, men sikkerhetsnivået er selvsagt på et langt høyere nivå for å tilfredsstille internasjonale krav.
Fleksibelt
Teknisk kan bilen tilpasses serier i ulike land, så man kan operere med forskjellig effekt, forskjellige girkasser og sågar velge om man vil ha firehjulsdrift eller forhjulstrekk.
Sporvidden er økt både foran og bak, og hjulopphenget kan justeres for å tilpasses den enkelte bane. Bremsene er bygget for racing og er blokkeringsfrie med ventilerte skiver rund baut.
Bilen har aerodynamiske hjelpemidler i karbonfiber, som en ny front med integrert spoiler, ekstra brede skjermer og sideskjørt samt diffusor og justerbar hekkspoiler. Og selvsagt er den klargjort for å kjøres på mønsterløse slicks.
Interiøret er så ribbet og enkelt som det skal være for å spare vekt, samtidig som sikkerheten er ivaretatt gjennom bur i rustfritt stål. Racingstolene fra Recaro har plass til hjelm og HANS (Head And Neck Support), og det tykke rattet har hendler for raske girskift.
Mercedes-AMG har til hensikt å selge bilen til private team og ser gjerne for seg at den kjøres internasjonalt.
CLA 250 Sport
Mer oppnåelig for folk flest er CLA 250 Sport som også bærer en “engineered by AMG”-tag. Den firesylindrede toliteren yter 211 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 350 Newtonmeter i området 1200 til 4000 omdreininger.
Standard girkasse er 7G-DCT dobbel clutch automatgirkasse som kan overstyres manuelt.
CLA 250 Sport har eksklusive 18-tommers AMG-felger med dekk i dimensjon 235/40 R18. Delvis skjult bak disse sitter rødlakkerte bremsecalipere. Innendørs frisker rød dekor opp det mørke interiøret, blant annet er setebeltene røde.
Denne modellen kommer på markedet i desember.