-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
To nordmenn til Le Mans
Det er ikke hverdagskost med norske deltagere i 24-timersløpet på Le Mans, men i år er det to av dem. Attpåtil i samme bil.
Dennis Olsen er profesjonell Porsche-fører og debuterte i verdens mest kjente 24-timersløp for to år siden. Når han vender tilbake i år, har han med seg forretningsmannen Anders Buchardt i en Porsche driftet av Project 1-teamet i klassen LM GTE AM.
Med seg på laget har de også Axcil Jefferies fra Zimbabwe.
Mens Dennis er profesjonell og lever av motorsport må de to teamkollegene regnes som amatører, men de de har begge årelang erfaring med motorsport på meget høyt nivå.
Vanligvis kjøres Le Mans i midten av juni, når sola står på sitt høyeste, men i år fører pandemien til at løpet først avvikles helgen 21.-22. august.
Men allerede førstkommende helg skal de to nordmennene i aksjon under et sekstimersløp i langdistanse-VM (WEC) på belgiske Spa-Francorchamps. Og der er de allerede nå og tester foran helgens løp.
– Dette blir en veldig spennende sesong sammen med Anders, og jeg gleder meg veldig til å komme i gang til helgen. Le Mans blir vårt absolutte høydepunkt, så vi sikter oss inn for å lære mest mulig frem til da, sier Dennis Olsen.
Foreløpig skal de tre dele bil i VM-rundene på Spa, italienske Monza og det legendariske 24-timersløpet på Le Mans. Hva de oppnår i disse løpene vil nok være avgjørende for siste del av sesongen.
Dennis har et svært tett program for 2021-sesongen. Han skal kjøre hele WEC-serien, og skal i tillegg kjøre det som regnes som et uoffisielt VM – International GT Challenge (IGTC) som han vant i 2019, samt alle løp i langdistanseserien NLS som kjøres på Nürburgring.
Så mye racing har ikke forretningsmannen Anders Buchardt tid til, men han røper at det nå er en gammel drøm som går i oppfyllelse:
– Det er en fantastisk spennende mulighet som har åpnet seg. Min langvarige drøm om VM og Le Mans har nærmest fremstått uoppnåelig, men endelig nærmer den seg å bli realisert. Dette er en betydelig satsning for min del, men en mulighet som måtte gripes, sier Buchardt.
– Takket være Dennis og hans posisjon innen internasjonal racing har denne muligheten åpnet seg. Etter intens innsats de siste ukene har vi klart å få sammen en historisk norsk satsing i VM og Le Mans, konstaterer Buchardt.
Du kan følge helgens begivenheter og resten av WEC-sesongen direkte på hjemmesiden www.fiawec.com/