-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Viktige poeng for Dennis Olsen
Dennis Olsen (17) som kjører sin første sesong i Formel Renault 2.0 kjørte nok engang inn til viktige poeng før den siste og avgjørende runden NEC mesterskapet.
Vålergutten er den eneste av de 50 førerne som har tatt poeng i samtlige løp, og han ligger på en tredjeplass før siste runde i oktober – en meget bra prestasjon i debutsesongen.
Serien består av 17 løp fordelt på syv runder, og kampen om mesterskapet blir ikke avgjort før den aller siste runden, 11.-13. oktober i Zandvoort.
Serieleder Matt Parry kunne avgjort serien denne helgen, men han bommet i alle løp og dro hjem poengløs. Jack Aitken ligger på andreplass og Dennis følger på en tredje - 12 poeng bak. På fjerdeplass følger Eurocup fører Pizzitola som også presser Dennis.
- Det kommer til å bli en knallhard kamp om plassene i den siste runden. Parry som leder må sikre seg poeng for å vinne mesterskapet. Aitken vil prøve seg men må også se opp for meg som ligger truende bak. Pizzitola ligger bare 15 poeng bak meg, så det blir ikke rom for å safe i siste runde - sier Dennis.
I helgens løp i Tsjekkia deltok flere av de aller beste førerne fra Eurocup. Oliver Rowland som leder Euroserien tok Pole Position mens Dennis kjørte inn til en sjetteplass av de 35 førerne.
Fra startspor seks tok han en grei start og kom seg fint ut av de to første svingene. Uheldigvis klarte føreren i bilen foran Dennis ved et uhell å trykke på PIT-limiteren på en rettstrekke. Denne funksjonen reduserer hastigheten til 60 km/t momentant.
I siste sekund klarte Dennis å unngå kollisjon ved å svinge ut av banen, men han datt langt nedover i feltet og kom i mål på en tiendeplass.
- Det var synd at dette skjedde i det første løpet, siden resultatet av dette er avgjørende for startposisjonen min i det tredje løpet på søndag. Med reversert startoppstilling for de seks første bilene i mål hadde jeg kunnet kjørt trygt inn til en sjetteplass og startet i pole position i det tredje løpet. Det var min strategi, men ting forandrer seg raskt i dette gamet, sier Dennis.
I race to startet han i syvende spor og kjempet hardt om plassene med rutinerte Euroseries-førere. Han kjørte inn til en sjetteplass og var med det nest beste NEC fører.
- Race to er kanskje mitt beste løp så langt i karrieren. Jeg har hatt bedre plasseringer tidligere, men i dette løpet fikk jeg bevist at jeg kan slåss med de beste førerne fra euroserien helt inn til mål. Noen førere i NEC serien synes det er synd at det kommer mer rutinerte førere inn og ødelegger for dem, mens jeg elsker å bli utfordret sier en blid Dennis.
Fra tiende startspor i race tre ble det trangt inn i første sving, og Dennis måtte kutte over en kerbs for å unngå å stå igjen.
Resultatet var en delvis ødelagt frontvinge som ga bilen lite downforce. Han tapte opp mot et sekund per runde, men klarte likevel å sikre seg en tiendeplass og viktige poeng.
EVEN Mangement står bak satsingen og sportssjef Roy Snellingen er godt fornøyd med satsingen.
- Dennis har hatt en veldig god progresjon i sitt første år i formelbil. Han viser styrke ved å fullføre alle løp med gode poeng hver eneste gang han er på banen. Ingen av de 50 andre har gjort det samme i NEC serien.
- Vi har jobbet målrettet med utvikling, og nå ser vi også at han utfordrer førere med flere års erfaring. Vi skal forberede oss godt til den siste runden, sier Roy Snellingen.