-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai presenterer ny racer
Hyundai viser en ny racerbil basert på Veloster. Den er tilpasset det internasjonale TCR-reglementet og skal i første omgang konkurrere i USA.
Det er en kjent racingprofil som skal stå for satsingen i USA. Bryan Herta har en mangeårig karriere innen racing i de amerikanske CART / Indy Car-seriene. I 1993 ble han mester i Indy Lights, og det året var han teamkollega med norske Harald Huysman i Tasman Motorsports.
Nå driver han sitt eget selskap under navnet Bryan Herta Autosport, og er utpekt som Hyundais representant på racing-fronten.
Hyundai selger i USA Veloster i en sporty N-versjon, og for å markere seg enda tydeligere har de nå bygget en racerbil av denne basert på det internasjonale TCR-reglementet.
I 2019 skal disse driftes av Hertas team i den amerikanske langdistanseserien IMSA Michelin Pilot Challenge der blant annet det klassiske 24-timersløpet på Daytona inngår. Der blir det som kjent norsk deltagelse i år med Porsche-fører Dennis Olsen.
I TCR-klassen får Hyundai konkurranse av Honda Civic Type R TCR, Volkswagen GTI TCR og Audi RS3 LMS TCR, så det blir mange om beinet.
Hertas team skal preppe to 350-hesters Veloster N TCR til mesterskapet. Den ene skal kjøres av to rutinerte førere, Michael Lewis og Mark Wilkins, mens den andre skal deles av to nykommere, Mason Filippi (20) og Harry Gottsacker (18).
I fjor vant Hyundai merkemesterskapet med en i30 N TCR som også gjorde det meget bra i det europeiske mesterskapet samt i det offisielle verdensmesterskapet WTCR som også kjøres med TCR-biler.
IMSA Michelin Pilot Challenge strekker seg over ti runder på kjente baner over hele USA, og sesongen starter allerede 25. januar på Daytona.
Veloster N TCR ble utviklet av samme team som sto for i30 N TCR. Bilene bygges ved Hyundai Motorsports hovedkvarter i Alzanau, Tyskland, der også rallybilene til Hyundai bygges.
Om lag 85 prosent av komponentene er identiske mellom de to TCR-bilene, inkludert den 350-hesters 2,0-liters turbomotoren.
Kunderaceren Veloster N TCR skal primært selges i land hvor Veloster N markedsføres, deriblant USA der Bryan Herta Autosport blir eneforhandler. Bilen har en prislapp på 135.000 euro, og de første teamene får sine biler levert i mars.