-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Når 550 Maranello blir for slapp
Med 485 hester er Ferrari 550 Maranello blant de heftigste sportsbiler på markedet. Men skal du hevde deg i FIAs GT-mesterskap holder den ikke mål.
550 hester pr tonn
Den originale vekten på 1690kg er trimmet ned til 1100kg takket være utstrakt bruk av lette metaller og komposittmaterialer. I tillegg har de hevet bilens ytelser fra de opprinnelige 485hk til i overkant av 600. Sammen gjør dette at antallet hester pr kilo er nesten doblet. De ekstra kreftene kunne enkelt vært benyttet på å øke toppfarten fra de 320 km/t som standardbilen har, men Prodrives ingeniører har valgt å utnytte kreftene til ekstra marktrykk ved å montere solide spoilere både foran og bak.
-Prosjektet startet hos Prodrive i januar, og på bare 16 uker har vi designet, bygget og testet den nye kruttønna, sier teamsjef George Howard-Chappell. –De første testene har vært lovende, men vi regner ikke med å være blant de beste i første løp.
Svenske Rickard Rydell, ansatt hos Volvo som touringcar-fører, skal kjøre bilen i mesterskapet. Han får Alain Menu, en dyktig BTCC-fører fra Sveits, som andrefører i tre av løpene. Nederlandske Peter Cox, en annen dyktig fører som ligger på andreplass i mesterskapet der Tommy Rudstad kjører - EM i Super Production, skal være codriver i tre andre løp.
Det blir spennende å se hvordan den hevder seg i mesterskapet når den debuterer på Silverstone den 13. mai. Følger du med på Eurosports Super Racing Weekend, hvor du også kan følge Tommy Rustad, kan du se på direkten hvordan den takler konkurransen mot blant annet Dodge Viper og Porsche 996.