-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Genesis griper sjansen:
De nye Ring-Taxiene er oransje
Ring-taxi, å bli sjåførkjørt rundt Nürburgring så du merket det, var synonymt med Sabine Schmitz. Ikke nå lenger.
Den så du kanskje ikke komme. Men et av de nye, og meget raske, kollektivtransport-innslagene på Nürburgring er oransje og kommer fra en produsent du nesten ikke har hørt om.
Rettelse: du har hørt om Hyundai, og du vet kanskje at de har et meget aktivt teknisk senter i randsonen til Nürburgring. Og du vet kanskje til og med at de har et undermerke som heter Genesis.
Et slags Hyundais Lexus – men med adskillig mer hårete ambisjoner. Ikke minst fordi de nå skal skape enda et undermerke som heter Magma – og det skal gå fort.
Vi har vært innom dem før, og har fremdeles akkurat like få detaljerte informasjoner som den gangen – bortsett fra at nå er de aktive.
Riktignok med en bastard, men allikevel – de stikker hodet frem, og tar til og med penger for det.
Sabine Schmitz
Tilbake til Sabine Schmitz. Født i Adenau av hotell-foreldre. Alle som kjørte fort på Ringen, bodde der. Ikke underlig at jenta ble smittet.
Kjørte etter hvert for BMW og Porsche og ble den første kvinnen som vant et 24-timersløp der. Hun tok en 24-timers seier til, men ble virkelig en kult-figur da hun tok BBCs Jeremy Clarkson – dette var før Top Gear – på en Ring-runde i 2002.
Hun var en herlig TV-person, med en vidunderlig tørr kommentarstil, spesielt når det dreide seg om litt dramatikk – og en taxi-tur rundt Ringen med henne var et eventyr. Du behøvde egentlig ikke sitte på de mer enn 20 kilometerne i hennes M5 Ring Taxi – du kunne sittet hjemme og høre beskrivelsene hennes for å få underholdning for alle penga, og vel så det.
Hun døde av kreft i 2021, 51 år gammel.
Etter det har taxi-virksomheten på Ringen aldri vært den samme. Med et utall av tilbydere med underlige prisforslag og med biler og sjåfører som – for å si det forsiktig – sjelden har den stilen Sabine representerte.
Klarte ikke holde seg
Nå har ikke jeg benyttet meg av et av de ferskeste tilbudene – men jeg vet det er seriøse folk som står bak det (det var blant annet de som dro i gang en av favorittene mine for tiden, Hyundai Ioniq 5N) så jeg håper det holder.
Historien er åpenbart at Genesis klarte ikke holde seg lenger. De orket ikke vente til de hadde sin første virkelige Magma på gang. Men siden de for lengst hadde vedtatt at oransje var Magmas farge, kostet det dem ikke mye å lakke en Genesis G70 3 T-modell i den riktige signalfargen og gi den litt bane-erfaring.
Den ble lansert som en del av Genesis sitt Track Taxi Nordschleife-program tidligere i sommer, med tilbud for betalende passasjerer.
For virkelig å gjøre dette seriøst deltok både Luc Dockerwolke, Chief Creative Officer for Genesis, Tyrone Johnson, sjef for Hyundais tekniske senter ved banen (HMETC) og Jacky Ickx– legendarisk racerfører og Harald Huysmann-kompis.
Skreddersydd
Bilene som brukes er selvfølgelig skreddersydd for Ringens 20.832 meter med 73 kurver og høydeforskjell på 300 meter. Og de førerne som brukes har selvfølgelig kjørt der før, en gang eller to.
Om de er like sosiale som Sabine Schmitz vet jeg imidlertid ikke. Hva jeg vet er at designavdelingen nær Rüsselsheim har sørget for et par ventilasjons- og aero-tricks på disse bilene, slik at de er enda bedre tilpasset den spesielle jobben.
Og at Michelin deltar i moroa ved å ha skreddersydd noen spesielle sett Pilot Sport 4S dekk til jobben.
Og så har vi det dominerende Magma-oransje eksteriøret som skal bane veien for de neste høy-ytelses modellene derfra.
Som forhåpentlig kan bli påført den nye Magma-logoen for alvor.
Og hvis du vil vite mer om tilbudet har du informasjonene her.