-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mikkelsen kjører for seier i Australia
Andreas Mikkelsen er tilbake i Australia, hvor han avsluttet fjorårssesongen med å vinne. 28-åringen innrømmer at han øyner muligheten til å gjenta suksessen.
Rally Australia avslutter årets rally-VM, og er samtidig nordmannens tredje VM-runde for Hyundai Motorsport. Etter seieren i Australia i fjor, gleder han og kartleser Anders Jæger seg over å være tilbake «down under».
– Rally Australia blir utrolig spennende, og jeg ser virkelig frem til å kjøre løpet. Jeg mener det er mulig å være med og kjempe om seieren, og tenk så morsomt det vil være å avslutte 2017 med å kopiere seieren fra i fjor. Det vil virkelig være en opplevelse etter en spesiell sesong for meg, sier Andreas Mikkelsen.
Til tross for VM-bronse og seier i siste VM-runde i fjor, sto han uten et fast VM-sete før han signerte med Hyundai Motorsport i høst.
Basen for løpet er lagt til feriebyen Coffs Harbour, nord for Sydney. Andreas beskriver Rally Australia som et veldig morsomt og spesielt løp. Mange av etappene kjøres nærmest i jungelen, noe som bidrar til utfordrende lysforhold.
– Flere av prøvene kjøres i regnskog, med kjempehøye trær. Morgen- og kveldssolen lager da strobe-lignende lys gjennom trærne og støvet fra bilene foran. Da er det ikke alltid lett å se hvor veien går, forteller han.
Mens Andreas hadde en ugunstig startposisjon i Wales Rally GB hvor han ble nummer fire, er situasjonen annerledes i Australia. I dette løpet er det en fordel å starte litt bak i feltet, noe Norges største rallystjerne har planer om å utnytte.
– Rullegrusen vaskes vekk av de første bilene, slik at forholdene blir bedre og bedre for bilene som kommer litt lengre bak i feltet. Med vår startposisjon blir fredagen ekstra viktig, og planen er å få maksimalt ut av startposisjonen for å ha et godt utgangspunkt før dag to, sier Andreas.
– Når det er sagt, så er det også flere andre raske konkurrenter som har en god startposisjon, så dette kommer til å bli tøft. Samtidig begynner jeg å kjenne meg komfortabel i bilen og har veldig lyst til å sette meg noen hårete mål. Da er det naturlig å si at jeg vil være med å slåss helt i toppen – for alt ligger til rette for å kjøre fort.
Han er ekstra oppmerksom på lørdagens første etappe. Nambucca-etappen er nemlig nesten fem mil lang.
– På den etappen kan det komme til å skille mange sekunder, og da gjelder det å være våken og ha fått opp øynene fra start. Nambucca er en veldig lang etappe, hvor mye kan skje, poengterer han.
I VM-striden har Sebastien Ogier allerede sikret seg sin femte strake tittel, men sølvkampen er fortsatt åpen mellom Hyundais Thierry Neuville (183 poeng) og Fords Ott Tänak (169 poeng).
Og nettopp Neuville satte beste tid på dagens shakedown der Andreas var nest raskeste Hyundai-fører på delt åttendeplass.
Coff’s Harbour som er basen for Rally Australia ligger på østkysten drøye 50 mil nord fpr Sydney og ligger dermed 10 timer foran norsk tid. Det innebærer at de fleste etapper kjøres mens nordmenn flest sover.