-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mikkelsen tilbake på asfalt
For første gang på fire måneder skal Andreas Mikkelsen og hans kartleser Anders Jæger kjøre et asfaltløp. I fjor ble de nummer to i Rally Tyskland, og de er innstilt på å kjempe i toppen i år også.
Rally Tyskland er et løp Andreas Mikkelsen kjenner svært godt. Han kjører det spesielle asfaltløpet for åttende gang. Selv om han har til gode å gå helt til topps, kan han se tilbake på sterke prestasjoner i Tyskland. Så sent som i fjor endte han på andreplass, og både i 2014 og 2015 ble han nummer tre.
– Rally Tyskland er ett av mine favorittløp på asfalt. Det er et sammensatt løp, veldig variert og utfordrende. Med andreplassen i fjor kommer jeg tilbake til løpet med gode minner. Jeg håper på et godt resultat med Hyundai Motorsport denne gangen. Vi har ikke fått vist hva vi er gode for i det siste, og det er jeg fast bestemt på å rette opp i helga, sier han.
Rally Tyskland beskrives som tre rally i ett løp. Løpet byr på hårnålsvinger mellom vinranker i Moseldalen. Neste dag er det betongunderlag og brostein i en militærforlegning, med store kantsteiner ment for å holde tanksene på rett vei. Løpet avsluttes med raske, rette asfaltveier forbi store åkrer og gjennom tett skog.
– Nettopp denne variasjonen gjør løpet spesielt og utfordrende, sier han.
Det blir selvsagt uvant å kjøre et asfaltløp for første gang på fire måneder, så han brukte litt tid på å venne seg til dette på en test før løpet.
– Vi hadde en bra test, og jeg synes bilen passer litt bedre på disse veiene, sammenlignet med Korsika hvor det er mange svinger. Problemet med understyring blir mindre når det er rette strekker og korte svinger, som det er mye av i Tyskland. Jeg tror det skal være mulig å gjøre det bra her med denne bilen, forteller han.
Han kan se tilbake på en halv dag test på betongen i Panzerplatte, og en hel dag mellom vinrankene.
– Jeg synes det fungerte veldig bra. Følelsen er god, og både Anders og jeg er veldig klare til å gi gass i Tyskland. Målet er å fighte i toppen, slår han fast. Vi får håpe han endelig får en bil det er mulig å fighte med denne helgen, etter alle tekniske problemer han har slitt med tidligere i sesongen.