-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skuffet Mikkelsen mistet ledelsen i Tyrkia
Andreas Mikkelsen startet lørdagen på tredjeplass, vant en prøve og klatret til ledelse, men falt ned på femte totalt etter drivaksel-problemer. – Er utrolig skuffa akkurat nå, sier Mikkelsen etter en dramatisk dag 2 av Rally Tyrkia.
Andreas og kartleser Anders Jæger startet dagen på tredjeplass, men kjørte inn til service midt på dagen som løpets ledere. Dessverre ble det drivaksel-problemer for Andreas og Anders på ettermiddagens loop, og de falt ned til en femte plass totalt.
– Etter service i ettermiddag fikk vi drivaksel-problemer, og med kun bakhjulstrekk var det ikke så mye vi fikk gjort. Det ble helt umulig for oss å kjempe om seier, sier nordmannen.
Hyundai-duoen jobbet lenge på transport mellom to etapper for å fikse problemet, og ble ilagt en tidsstraff på 3 minutter og 20 sekunder etter for sen innsjekking.
– Det ble mye mekking etter prøven, men vi klarte etter hvert å fikse slik at vi kunne fullføre dagen. Det gir oss i hvert fall muligheten til å sikre viktige poeng for teamet.
Det gjenstår fortsatt en dag av Rally Tyrkia, men skuffelsen over at seieren glapp er stor hos Andreas.
– Vi har hatt en vanskelig periode, og vi hadde en god ledelse før dette skjedde. Jeg følte vi hadde denne seieren mer eller mindre i lomma, så det er veldig kjipt at det må ende på den måten her. Er temmelig skuffa akkurat nå, sier Andreas.
– Jeg beklager også at jeg ikke kommenterte etter de to siste prøvene, men jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle si! Var så skuffa. Men vi er fortsatt i løpet, vi er på femte og det betyr viktige poeng for teamet. Selv om det er jo ikke bare derfor jeg er her, jeg var veldig klar for å vinne nå.
Det har vært mannefall under dagens prøver i Tyrkia med punkteringer, ødelagte dempere og brann. Veiene ser flere steder ut som inntørkede elveleier med gedigne steiner.
Neuville måtte bryte allerede på dagens første etappe, Ogier kjørte av veien på ettermiddagen. Breens bil tok fyr, Lappi og Østberg har også brutt. Kun syv av WRC-sjåførene fullførte dagen.
Men en som fortsetter å imponere er Henning Solberg (45) som har klatret til sjetteplass i sammendraget. I sin Skoda Fabia R5 er han oppe på en imponerende sjetteplass totalt og leder klassen med over fem minutters margin på Skodas fabrikkfører, Jan Kopecky.
Resultat etter dag 2 Rally Tyrkia
1 Tänak
2 Latvala +13,1
3 Paddon +1.10,5
4 Suninen +3.22,2
5 Mikkelsen +6.25,4
6 Solberg +11.55,5
7 Evans +16.49,0
8 Kopecky +17.05,9