-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Engan/Lie beste norske
De kjører en gammel Ford Cortina med 90 hester. Men de er best av de norske i Rally Monte Carlo Historique (RMCH). Kjetil Engan og Bjørn Lie går mot sitt livs beste rally.
Etter fem spesialprøver i Rally Monte Carlo Historique ligger Kjetil Engan med Bjørn Lie som annenfører på en uoffisiell 17. plass – én plass foran Tore Johannessen / Tine Hallre som kjører en Porsche 911.
Listen oppdateres etter hvert som deltagerne kommer i mål, så plasseringene kan bli endret.
Engan/Lie ligger som nummer to i sin klasse for løpets nest eldste biler.
– Det går greit med oss, sier kartleser og rallyveteran Bjørn Lie etter de første fem prøvene. Nå venter en natts søvn i Valence.
– Men med bare 90 hester henger vi ikke helt med i de bratteste bakkene, men desto mer moro er det å ta igjen det tapte i utforbakkene. Vi slet også en del med tåke på de høyeste partiene på den femte spesialprøven.
Årets RMCH tegner til å bli et av de mest jevne noen gang. Det er superraske Porscher og Lanciaer som dominerer løpet som ser ut til å bli et rent asfaltløp på bare veier. På fjellpass der det tidligere har vært snø og is, kan man i dag kjøre med sommerdekk.
Når det ikke er krevende vinterføre, ligger de beste norske lengre ned på resultatlisten.
Tom Hotvedt er nummer 43, Kjell Kristoffersen nummer 49 (begge kjører Porsche 911), mens Torgjer Kleppe en nummer 53 i sin Renault Gordini og Valter Jensen nummer 59 i Porsche 911.
Sven Åge Bergum (Porsche 930 Turbo) er nummer 133, Lars Lie (Volvo 142S) nummer 135, Ivar Høie (Volvo 142S) nummer 150, Egil Nicolaysen (Porsche 911) nummer 222 og Arne Dagfinn Lid (Peugeot 504 Coupe) nummer 259.
Deltagerne har nå kjørt fem spesialprøver, og det gjenstår ni de neste to dagene. Løpet avsluttes med to spesialprøver natt til onsdag.
BilNorges samleside for Rally Monte Carlo Historique