-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Historiske rallybiler midt i Oslo
Onsdag 31. januar inntar historiske rallybiler hovedstaden, da starten av årets Rallye Monte-Carlo Historique går utenfor Nationaltheatret midt i Oslo.
OPPDATERT MED BILDER FRA DAGENS START
Bilene startet i en regntung Oslo, og den første etappen går fra Nationaltheateret til Kiel-fergen.
Det er 20. gang at Rallye Monte-Carlo Historique kjøres, og akkurat som i gamle dager starter ekvipasjene fra forskjellige steder i Europa før de møtes i fjellene rundt Monaco for de siste spesialetappene. Starten går onsdag morgen klokken 09.55, og det er KNA som har ansvaret for arrangementet i Oslo.
18 av de totalt 350 bilene som deltar i løpet starter fra Norge. I Rallye Monte-Carlo Historique kan ikke bilene være nyere enn fra 1980, og biltypen må ha deltatt i tidligere utgaver av Rallye Monte-Carlo. Løpet er verdens eldste rally, som ble arrangert for første gang i 1911. Allerede i 1932 gikk den første starten fra Oslo.
- Norge har lange tradisjoner når det gjelder Rallye Monte-Carlo, og i gamle dager startet løpet flere ganger i Norge, forteller generalsekretær i KNA, Børre Skiaker.
Vi i KNA har alltid vært arrangør for starten her i Norge, og selv om det ikke startes fra forskjellige byer i Europa i den moderne WRC-versjonen av Rallye Monte-Carlo, har man tatt vare på denne tradisjonen i det historiske løpet.
Det er som vanlig mange nordmenn som deltar i årets Rallye Monte-Carlo Historique, og 16 av de 18 bilene som starer fra Oslo i år er norske.
- Deltakerne som starter i Oslo får en kjøretur på over 2000 kilometer ned til Monaco, sier Skiaker.
Den mest kjente ekvipasjen som starter fra Oslo består av mange ganger Norgesmester i rally Valter Jensen som har med seg rutinerte Monty Karlan i en Porsche 911. I år er vil også to rene kvinneteam starte fra Oslo – hvorav det ene er løpets eneste mor- og datter-lag i form av Torhild og Tine Hallre i en Volkswagen 1303 S.
Porsche 911 er den mest populære bilen, men i Oslo kan man også se klassiske rallybiler som Ford Cortina, Volvo 142, Saab 96 og franske Serge Berthouly i en Datsun 240Z.
Alle bilene er på plass foran Nationaltheatret onsdag 31. januar klokken 09.00, mens første bil kjører over startrampa klokken 09.55. Løpet vil startes av KNAs president Finn Eirik Eilertsen og den norske rallylegenden Kjell Gudim.
Den 7. februar har løpet målgang på havna i Monte-Carlo.
Disse teamene starter fra Oslo:
Antoine Beinhoff og Engel Volker, Porsche 911
Sven Åge Bergum og Kenneth Bergum, Porsche 930
Serge Berthouly og Fabienne Pommier, Datsun 240Z
Kjetil Engan og Bjørn Lie, Volkswagen Golf GTI
Tommy Gofjeld og Stian Karlsen, Volvo 142
Petter Granerud og Marianne Lie, Porsche 911
Torild Hallre og Tine Hallre, Volkswagen 1303 S
Tom Hotvedt og Leif Nesset, Porsche 911
Bjørn-Erik Indahl og Kjell Kristoffersen, Porsche 911
Valter Jensen og Monty Karlan, Porsche 911
Knut Larsen og Terje Thorstensen, Volvo PV544
Lars Lie og Henning Jørstad, Volvo 142
Ingrid Moe og Reene Nordlie, Ford Cortina
Ivar Moe og Bjarne Koren, Austin A40
Bjørn Myhre og Olav Hauge, Peugeot 404
Egil Nicolaysen og Stein Røed, Porsche 911
Bjørn Schage og Knut Fjerdinstad, Volkswagen Golf GTI
Per Simble og Tom Fjeldstad, Saab 96