-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hotvedt beste norske i RMCH
MONTE CARLO: Tom Hotvedt med kartleser Leif Arne Nesset i en Porsche 911 ble beste norske ekvipasje i Rally Monte Carlo Historique (RMCH). Løpet var et av tidenes enkleste – men det var ikke til de norske deltagernes fordel.
På de to siste klassiske nattprøvene i årets rally Monte Carlo for eldre biler (produsert før 1980) kjørte veteranene Tom Hotvedt / Leif Arne Nesset seg opp til en 22. plass og ble dermed det beste norske laget. De kjørte en eldre Porsche 911.
– Et av tidenes enkleste RMCH, sa Tom Hotvedt da han rullet inn i Monte Carlo. Der traff han sitt norske serviceteam som hadde også hatt et enkelt løp.
– Bilen har gått som ei klokke, fortalte Hotvedt. Om forholdene sier han at det var svært lite snø og is på prøvene, og man kunne nesten kjørt av prøvene med sommerdekk. De var heller ikke tåke, og derfor ble selve rallyet «helt greit».
– Vi norske liker nok litt mer vinter, sier han.
Utfordringer hadde bilene med lavt startnummer som på den første prøven måtte sette spor i snøen.
– Jeg følte at vi nærmest var brøytebil, fortalte Petter Granerud som hadde startnummer 10 i sin Porsche. De første i løypa hadde ingen muligheter til å holde den oppgitte gjennomsnittshastigheten, men forholdene var helt annerledes etter at rundt 100 biler hadde kjørt.
Svak norsk innsats
Mangel på full vinter gjorde at den norske innsatsen ble svakere enn på mange år. Etter at Kjetil Engan og Bjørn Lie mistet sin 17. plass etter å ha kjørt inn i en liten snøfonn og måtte spa ut bilen, ble bare tre norske blant løpets topp 50.
Bak Hotvedt / Nesset kom Torgeir Kleppe på en 39. plass i sin Renault Gordini. Egil Nicolaysen i en Porsche 911 ble nummer 42.
I klassen for de aller eldste bilene ble Knut Larsen i en Volvo PV nummer 6.
I kvinneklassen ble mor og datter Hallre nummer to (81 av alle deltagere) etter spanske Armadans som kjørte en Golf GTI.
Tre norske lag brøt løpet: far og sønn Tom og Thomas Berve, Alf Helle / Svein Erik Stolpe i en Triumph og Geir Pauli / Roy Jovodden i en Ford Cortina.
Årets rally ble vunnet av Michel Decremer fra Belgia i en Opel Ascona, foran italienske Gianmaria Aghem i Lancia Fulvia og Gian Mario Fontanella i en Fiat 128 Rally.