-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ikke Norges dag i Monte Carlo
Monte Carlo - De norske lagene har beskjeden plassering i årets Rallye Monte Carlo for eldre biler. Når det gjenstår fire etapper er det bare fem som er kvalifisert for finalen natt til lørdag.
Forholdene under årets rally har vært meget krevende. Det har vært mye snø og nesten hundre biler har brutt.
Franskmannen Jean Pierre Coppola leder i en Alpine-Renault, men alt kan endre seg før bilene kommer tilbake til Monte Carlo fredag. Da skal de 60 beste kjøre en siste finale natten mellom fredag og lørdag.
Når det gjenstår fire prøver er fem norske lag kvalifisert for finalen. Men i dette rallyet kan ting fort endre seg.
Best av de norske er Monty Karlan på en 11. plass. Han ble nummer to på den fjerde fartsprøven.
De øvrige norske som er blant de 60 beste (etter fem fartsprøver der den første ble strøket) er Bjørn-Erik Indahl som er nummer 29 i sin Porsche, Knut Larsen er nummer 36 i sin Volvo PV544.
Svein-Åge Bergum med Porsche er nummer 41 og Knut Hallan med Austin er nummer 46.
Flere norske har brutt det siste døgnet. Det inkluderer Tom Berve, Thorbjørn Bye, Ivar Moe, Torgeir Betten og Jan-Inge Betten.
Dramatisk avkjøring
Rallyet er blitt spesielt for far og sønn Tom og Thomas Berve. De deltar for første gang med en Volvo – og på den første fartsprøven kjørte de av veien og havnet 40 meter ned i småskogen.
Ifølge de to var det et slit å få bilen opp på veien igjen. Men takket være god hjelp fra det norske støtteapparat fikk de bilen på veien og tilbake til Monte Carlo.
- Vi trodde løpet var kjørt, sier Tom Berve. - Men da vi kom til Monte Carlo fikk vi beskjed om at den første fartsprøven var strøket for alle – og dermed kunne vi starte dag to med null prikker.
- Det gikk greit på de neste prøvene. Men vi skjønte etter hvert at bakakselen hadde fått en skade under arbeidet med å få bilen tilbake på veien, så vi hadde ingen annen mulighet enn å bryte.
- Det var trist – men det vi har opplevd har vært utrolig stort og frister stort til gjentagelse.
Rallye Monte Carlo Historique på BilNorge.no