-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
På vei til Monte Carlo
Rally Monte Carlo Historique er nå i full gang. Ni biler startet i morges fra Oslo og har nå mer enn 1000 kilometer foran seg før de virkelig møter de store utfordringer i Alpene.
Det snødde lett da Rally Monte Carlo Historique for biler eldre enn 30 år startet foran Rådhuset i Oslo i dag. Det er ni deltagere som har valgt Oslo som startsted. Flere norsk har valgt å starte i Monte Carlo og i Reims.
De som starter i Oslo skal først kjøre til Gøteborg der de møter de som starter i Stockholm. Etter en natt på ferga til Kiel skal de kjøre gjennom Tyskland før de møter biler fra andre startsteder.
SE: Oversikt over norske deltagere i rallyet
Alle ender etter hvert i den franske byen Valence der selve rallyet starter mandag morgen. Da skal utøverne gjennom krevende fjellveier – men all kjøring skjer på oppgitt idealtid. Mange av veiene som benyttes brukes også i Rally Monte Carlo for nye biler.
Etter den første fjellrunden rundt Valence starter bilene tirsdag morgen på turen til Monaco. Og natt til onsdag er det nattkjøring på de berømte rallyveiene som alltid kjøres i Rally Monte Carlo. Det inkluderer blant annet det kjente fjellpasset over Col de Turin.
Værrapporter fra Alpene forteller om lite snø og ikke veldig mye vinter. Men alle vet at forholdene kan endre seg på kort tid.
I årets rally Monte Carlo for WRC-biler var det så mye snø på toppen av Col de Turin at rallybilene ikke kom over da hjulene rett og slett ikke nådde ned til veibanen. Arrangørene måtte derfor kansellere prøven.
Det var KNA som hadde ansvaret for starten fra Oslo. Både NRK TV og TV2 var til stede for å lage reportasjer. TV sendte også direkte fra starten. NRK arbeider med et innslag i Norge Rundt fra de norske deltagerne i løpet.
BilNorge.no følger løpet og vil ha reportere på de avgjørende fjellprøvene som starter mandag.