Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Billerud Motorsport Support Team
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Ove M. Billerud / Marius Billerud kjører Volvo 122S 1970-modell
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Klassiske perler
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Pekka Stenhagen / Helge E. Roald fikk problemer med kjølesystemet i sin Saab 96 V4 1976-modell
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Marius Billerud er klar for å lose Ove M. Billerud den lange veien fra Warszawa til Monaco
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Godt med Red Bull når man skal kjøre bil to døgn i strekk. Her tar co-driver Lasse D. Hansen rattet for Tore S. Berntsen i teamets Porsche 924 1979-modell.
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Lars og Peter Lie i Volvo 142 1968-modell
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Trond og Tore Martinsen kjører Volvo 142 1972-modell
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Når man kjører Polski Fiat, starter man selvsagt i Warszawa
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Klassiske E-Typer
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique 2011
Også en Renault 4 kan duge
Foto: Thomas Berve

Rapport 1 fra Team Billerud

Team Billerud Motorsport består av 10 norske ekvipasjer som kjører Rallye Monte-Carlo Historique. Thomas Berve har ansvar for support og rapporterer til BilNorge.no.

Publisert Sist oppdatert

Årets Rallye Monte-Carlo Historique er godt i gang. Deltakere og serviceteam er på plass i Monaco etter to slitsomme dager uten søvn, med kjøring ifra Warsawa til Monaco.

Været har vært på vår side, og det har vært så og si bare veier over fjellet etter inngang i Frankrike. Tross dette har de fleste på laget valgt å bytte til piggdekk.

LES MER OM BILLERUD MOTORSPORT

Det planlagte dekkskiftpunktet ble forskjøvet til Tidskontroll i Champagnole klokken 1 natt til lørdag, fordi serviceteamet ble mange timer forsinket av tung trafikk i Tyskland. Etter dekkskiftet bar det videre langs franske fjellveier til Annecy.

På veien fikk dessverre Pekka Stenhagen (nr 185) og kartleser Helge Roald problemer med kjølesystemet på sin Saab 96 og ble tvunget til å bryte.

Senere på natten hadde Trond og Tore Martinsen (nr. 167) et uhell med sin Volvo 142 i Grenoble og ble tvunget til å bryte.

De andre lagene har kommet seg hele til Monaco og lader opp til avreise til Valence på søndag morgen.

SE VÅRE SAMLESIDER FOR RALLYE MONTE-CARLO HISTORIQUE

Serviceteamet skal stå på Tidskontroll på Tallard og hjelpe til med drivstoffylling og andre eventuelle problemer. Følg med på disse sidene for jevnlige oppdatering om hva som skjer.

Oppdaterte resultater fra rallyet

Powered by Labrador CMS