-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stian Paulsen i heftig Seat
Racerføreren Stian Paulsen (22) fra KNA Indre Ytre Østfold er klar for nye, spennende utfordringer. Aldri før har han sittet bak rattet i en mer kompetent racerbil enn når han ruller ut på Formel 1-banen Monza i en Seat Leon med over 300 hk under panseret denne helgen.
- Det er bare å innse at dette er det råeste jeg har kjørt løp med noen gang. Jeg føler en blanding av forventning, glede og litt frykt foran debuten på Monza, sier Fredrikstad-gutten som de siste årene har spesialisert seg på såkalte merkescuper rundt i Europa.
Han har kjørt VW Polo Cup i Tyskland og Renault Clio Cup i Belgia, men disse bilene har ikke vært i nærheten av det han nå skal mestre. Nå snakker vi om en skikkelig racerbil.
- Det er mye krefter i motoren, og det hele er svært avansert med sensorer over alt i bilen slik at man kan lese av enhver liten detalj på en PC etter å ha kjørt. Bilene har en to liters turbomotor på 305 hk og det er en elektronisk girkasse med girvekslere på rattet, kan Stian fortelle.
I går fikk han sine første runder med bilen på den kjente formel 1-banen Monza ved Milano.
- Bilen er helt ny. Vi hentet den hos Seat i Barcelona for en snau uke siden, og jeg må innrømme at jeg vil bruke denne første helgen til å gjøre meg kjent med den. Jeg har ikke satt meg noen sportslig målsetting for helgen, men jeg skal ikke bremse feltet heller, gliser en spent 22-åring.
Det er ikke mindre enn 27 førere som er påmeldt i Eurocupen som kjøres sammen med VM-serien World Touring Car Championship (WTCC). Det er seks runder som skal kjøre, og det to finaler i hver runde. Dermed 12 løp totalt. Løpene kjøres på kjente racerbaner i Europa, og det er kun to av dem Stian Paulsen kjenner fra tidligere.
- På Monza har jeg for eksempel aldri kjørt. Jeg har kun kjørt på Zolder i Belgia og Oschersleben i Tyskland av de seks banene vi skal konkurrere på. Paulsen kjenner heller ikke godt til sine konkurrenter i den nye klassen.
- Jeg har konkurrert mot en russisk fører som er med i VW Polo Cup tidligere, ellers vet jeg ikke mye om konkurrentene. Det jeg vet er at det er høyt nivå, og at jeg ikke kommer til å få noe gratis. Men jeg håper å bite fra meg og være med blant de øverste etter hvert, sier Stian Paulsen.
Det er tredje året SEAT Leon Eurocup kjøres, og alle løpene sendes på TV-kanalen Eurosport. Førstkommende søndag sendes lørdagens løp i opptak på Eurosport2 klokken 10.15. Deretter sendes søndagens løp direkte fra klokken 10.45 på samme kanal.
Terminlisten for SEAT Leon Eurocup:
23. mai, Monza, Italia
20. juni, Zolder, Belgia
18. juli, Brands Hatch, Storbritannia
1. august, Brno, Tsjekkia
5. september, Oschersleben, Tyskland
19. september, Valencia, Spania
(Kilde: Pressemelding)