-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
– En ok weekend
Stian Paulsen har kjørt to nye løp i den europeiske TCR-serien. – Det ble en ok weekend, men ikke helt som planlagt, konkluderer han.
Spa er en favorittbane for Fredrikstad-gutten, som den er for svært mange andre racerførere, så Stian var optimist foran helgens løp.
Han var rask under de frie treningene, og i lørdagens kvalifisering noterte han femte beste tid. Dermed ble det startspor fem i lørdagens løp og seks søndag (rekkefølgen snus for de 10 beste).
For oss som så lørdagens løp var det tydelig at Stian ble stående igjen i starten, og han forklarer selv:
– Jeg slapp clutchen for brått, slik at jeg nesten kvalte motoren. Dermed raste halve startfeltet forbi meg og jeg ramlet ned til 13. plass.
Men Stian arbeidet effektivt og passerte den ene konkurrenten etter den andre. Da han passerte mållinjen var han oppe på sjetteplass.
– Det var et resultat jeg var fornøyd med etter den dårlige starten, men dessverre fikk jeg en tidsstraff på 30 sekunder etter målgang for å ha kjørt en konkurrent av banen slik at jeg endte uten poeng, sier Stian.
– For så vidt er det riktig at jeg medvirket til at han dro av banen, men han vinglet frem og tilbake og klarte ikke bestemme på hvilken måte han skulle sperre meg, så jeg hadde ikke så mange andre muligheter.
Konkurrenten tapte fire plasser på avkjøringen, Stian endte på 14. plass og tapte 8 plasser.
Men søndag skulle det gå mye bedre. Fra startspor seks var Paulsen oppe på tredjeplass etter første sving.
– I motsetning til de fleste av konkurrentene mine hadde jeg ikke ferske dekk til dette løpet. Dermed klarte jeg ikke å holde følge med de raskeste, så jeg tapte plasser gjennom hele løpet og endte til slutt på femte. Det er en ok plassering, men ikke mer enn det, sier Stian.
Stian som sjåfør viser igjen at han er i Europa-toppen, men når du har begrenset budsjett og kun har med familie og et par kompiser i konkurranse med profesjonelle team, skal alt klaffe maksimalt om man skal nå helt til topps.
– Det er mange dyktige team og førere i denne serien, og de fleste tester mye, så det er ikke lett å komme på pallen, konkluderer Stian.
Neste løp i TCR Europe-serien kjøres på Hungaroring 7.-8. juli.