-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mye nordisk i WRC
Petter Solberg blir langt fra eneste nordiske fabrikkfører i rally-VM. Fire andre er nå bekreftet.
Fra neste år gjør Suzuki sin entré som fullverdig VM-deltager, og dermed er det fire rene fabrikkteam som skal konkurrere – Citroën, Ford, Subaru og Suzuki. I tillegg kommer private, halvoffisielle fabrikkteam, som for eksempel Stobart Ford som Henning Solberg kjører for. Vi vil helt sikkert også få se andre unge nordmenn i aksjon i disse teamene.
Ford-fører Marcus Grönholm har fått nok etter en lang karriere og velger å trekke seg fra rally å toppnivå. Dermed rykker Mikko Hirvonen opp som førstefører i Ford mens en ny finne – 22-årige Jari-Matti Latvala som i år konkurrerte sammen med Henning – får det andre setet.
Nordisk Suzuki
Hos nykommer Suzuki satses det helnordisk. Rutinerte Toni Gardemeister skal kjøre den ene bilen mens svenske Per-Gunnar Andersson – bedre kjent som PG – får det andre setet. Svensken har vunnet Super 1600, det såkalte Junior-WRC to ganger for Suzuki, først i en Ignis i 2004 og i år i en Swift.
Kartleser for Gardemeister er Tomi Tuominen mens PG skal guides av en annen Andresson med fornavn Jonas. Dermed har igjen Sverige en fabrikkfører i WRC etter noen års pause.
WRC-bilen til Suzuki er basert på en SX4, og det skal bli spennende å se hvordan den hevder seg. Det er liten tvil om at Suzuki mener alvor når de kaster seg inn i den gromme klassen etter å ha dominert JWRC i flere år.