-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Stor optimisme i MC-miljøet
Optimismen blomstrer i MC-miljøet for tiden. Innen roadracing har to nye klasser sett dagens lys i år, en egen Ladies cup og en prisgunstig Valvoline Suzuki Cup.

-Jeg tok kontakt med mine tidligere sponsorer, Valvoline og Suzuki for å lage en mest mulig prisgunstig serie, sier Hestmann til Bilnorge. -Inngangsbilletten er en sykkel som i racingutgave koster ca 85.000 og ferdig rigget beløper seg til 110.000. Kall det gjerne MC-sportens Neon Cup. For å holde kostnadene nede og gjøre forholdene mest mulig like for deltakerne, er det svært begrenset hva man har lov til å gjøre med syklene. Det eneste som er endret i forhold til en standard-sykkel er eksosanlegg, hjul og innsprøyting.
Stor oppslutning
Til sammen er det 17 deltakere i klassen som kjører felles heat med Superbike klassen. Det vanker flotte premier til deltakerne i Suzuki cupen. I hvert løp er det pengepremier på til sammen kr 8.500 hvorav førsteplassen gir kr 5.000. Til den som vinner cupen totalt etter 5 runder venter en sjekk på 25.000 i tillegg til en reise til VM-runden i Tyskland hvor vedkommende er VIP-gjest hos Suzukis VM-team.
Positivt for Superbike
-Cupen har vært svært positiv for Superbike-klassen, for mens det tidligere var ganske små startfelt med under ti sykler, er det nå drøyt 20 deltakere med i hver runde, fortsetter Geir Hestmann. –Og det artige er at Suzuki-syklene, som nesten er identiske med de man kan kjøre på vanlige skilter, er svært konkurransedyktige mot de racingpreparerte Superbike-syklene. Hittil i år har det vært kjørt to runder i Valvoline Suzuki cup, en på Rudskogen og en på Våler, der var det for øvrig ny rekord på et norsk MC-stevne med til sammen 250 deltakere.
Neste runde kjøres på Rudskogen under den populære 2-hjuls-festivalen der 8. til 9. juli. Torleif Netland leder cupen foran Erlend Rolstad og Trond Lervik. Etter Rudskogen avsluttes cupen på Arctic Circle Raceway i Mo i Rana med dobbeltløp i helgen 12. til 13. august.
Har vært med på det meste
Det ligger mye MC- og roadracing-historie i veggene til Hestmanns MC-verksted på Ryen i Oslo. Med sine 41 år er Geir blant de som har vært lengst aktive i det norske MC-miljøet. –Jeg hadde 21 aktive sesonger bak meg da jeg bestemte meg for å legge opp i 98, sier han. Geir Hestmann startet å kjøre roadracing som 18-åring, og han har vært med på det meste i sin lange karriere, sikret seg 7 NM-titler og kjørt seks VM-runder i den tøffeste GP 500-klassen, der han oppnådde en 16.-plass som beste plassering, og da var det stort sett fabrikkførere han hadde foran seg på resultatlista.
Valvoline Suzuki cupen er foreløpig en serie som kun skal kjøres i år 2000. –Men med den responsen vi har fått regner jeg med at vi finner på noe sammen med våre samarbeidspartnere neste år også, avsluttet han. Og samarbeidspartnerne inkluderer i tillegg til Suzuki og Valvoline også den norske Dunlop racingdekk-importøren Ola Svendsen Motorcompagni og Non Stop Trading som importerer Yoshimura eksosanlegg og hjul.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no