-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Petter Solberg gjør comeback i WRC
Så er det offisielt bekreftet – Petter Solberg får æren av å kjøre den splitter nye Polo GTI R5 under debuten i Rally Spania. Og selvsagt tar han med seg norsk kartleser.
Volkswagen er endelig klar med sin utfordrer i den nest grommeste klassen – WRC2. Bilen er døpt Polo GTI R5 og skal debutere i Rally Spania i slutten av oktober.
Og det er ikke hvem som helst som skal kjøre bilen – valget falt på den norske verdensmesteren fra 2003, Petter Solberg, som til vanlig drifter sitt eget team i rallycross med fabrikkstøtte fra Volkswagen.
Petter har også vært delaktig i utviklingen av bilen og er en av få sjåfører som har fått kjøre den.
Når han skal kjøre R5-klassen i Spania har han med seg rutinerte Veronica Gulbæk Engan i kartleserstolen, hun gjør den samme jobben for Oliver Solberg når han er i aksjon.
Det er liten tvil om at Veronica ser frem til denne muligheten, hun drømmer om å kunne livnære seg hundre prosent av sporten, og da er det en fin anledning å få vist sine kunskaper i en VM-runde.
Det er seks år siden Petter kjørte sitt siste WRC-løp, og det var nettopp i Spania. Når Volkswagen stiller til start i årets utgave i Rally Spania, er det ikke for å gjøre comeback – dette er eneste opptreden for VWs fabrikkteam før de overlater driften av Polo GTI R5 til private team.
– Muligheten til å gjøre WRC-comeback med Volkswagen er unik, og jeg var rask til å takke ja når den bød seg, sier Petter.
– Da jeg kjørte bilen i Sverige i januar, klarte jeg nesten ikke å stoppe. Alt med Polo GTI R5 fungerte fra første øyeblikk. Jeg ser virkelig frem til Rally Spain, for jeg likte alltid kombinasjonen av grus og asfalt som er unikt for dette løpet.
– Petter er en sann rallyhelt. Vi har allerede erfart hans pasjon og profesjonalitet gjennom samarbeidet i rallycross. Han gir alt, og 110 prosent er Petters varemerke, sier Sven Smeets, Volkswagens Motorsports direktør.
Gjennom WRC-karrieren som strakte seg fra 1998 til utgangen av 2012 kjørte Petter for fabrikkteamene til Ford og Subaru i tillegg til å drifte sitt eget private team i tre år.
VM-tittelen i 2003 er den siste vunnet av en nordisk fører, og Petters karriere inkluderer i tillegg 52 pallplasser i VM-runder, hvorav 13 seire.
Solberg blir ikke den eneste verdensmesteren som stiller til start i Rally Spania. Regjerende mester Sebastien Ogier slåss om en ny tittel mens Sebastien Loeb også gjør den tredje av sine avtalte opptreden for Citroën. Mens de to Seb’ene slåss i toppdivisjonen skal Petter kjøre i klassen under.