-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Klart for Rally Tyrkia
Tre nordmenn er påmeldt til helgens VM-runde i Tyrkia. I tillegg til våre fabrikkførere, Andreas Mikkelsen og Mads Østberg, står nemlig også Henning Solberg på startlisten. Han skal kjøre en Skoda Fabia R5 – bilen som har dominert denne klassen.
Andreas Mikkelsen er spent før Rally Tyrkia, som er et helt nytt løp på VM-kalenderen. – Jeg trives på grus, og håper og tror dette blir et bra løp for oss, sier han.
Tyrkia har riktig nok vært vertskap for VM-runder tidligere – senest i 2010, men den gangen var Istanbul løpets base. Denne gangen er det Marmaris – havnebyen ved Middelhavet og et attraktivt feriested på den tyrkiske rivieraen – som blir basen.
– Det er ingen som har data vedrørende dekkslitasje, og det blir nye noter for alle. Det betyr i praksis at det ikke er enkelt å finne et perfekt oppsett på bilen fra start, sier Andreas. Han må dermed gjøre en ekstra grundig jobb på gjennomkjøringen sammen med kartleser Anders Jæger.
Underlaget er grus, og fredagens etapper kjøres i fjell-landskapet i provinsen Mugla. Lørdag er prøvene nær Marmaris og kjøres langs kysten. Alle prøvene blir nok spesielt røffe på andre gjennomkjøringen.
– Det skal bli godt å komme tilbake på grus. Jeg trives jo godt med bilen på grus, så jeg tror Tyrkia blir et spennende løp, slår Andreas fast.
– Jeg har jo kjørt i Tyrkia før, men det var et helt annet sted, så denne VM-runden blir helt ny for meg. Det ryktes om veldig røffe veier, så jeg mistenker at det blir et slags overlevelsesløp. Skal man vinne i Tyrkia, noe som er målet vårt, så må man absolutt kjøre fort og pushe samtidig. Og det er en hårfin balansegang. Veiene er både røffe og raske, poengterer han.
Og 29-åringer forsikrer at han har planer om å være tung på høyrefoten på de tyrkiske grusveiene.
– Jeg føler meg klar til å gasse. Det kan skje uforutsette ting som steiner som graves opp, så man må bruke øynene aktivt mens man kjører. Jeg tror jeg har en ålreit startposisjon på veien som gjør det mulig å fighte i toppen. Anders og jeg er klare for å ta skikkelig i, slår han fast.
I tillegg til Andreas Mikkelsen stiller VM-ledende Thierry Neuville og Hayden Paddon på Hyundai-teamet. I Citroën får Mads Østberg selskap av Craig Breen og Khalid Al-Qassimi.
Ole-Christian Veiby kjører ikke denne VM-runden, men Pontus Tidemand kjører for Skoda fabrikkteam sammen med tsjekkiske Jan Kopecky.
I VM-sammendraget leder Thierry Neuville med 172 poeng foran Sebastien Ogier (149), Ott Tänak (136) og Esapekka Lappi (88). Andreas Mikkelsen er nummer fem med 65 poeng pg Mads Østberg er nummer ni med 48 poeng.