-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ogier holder teten i Monte-Carlo
Ford-fører Sebastien Ogier holder fortsatt teten i Rallye Monte-Carlo etter lørdagens etapper. For Andreas Mikkelsen er det viktigste å ta seg trygt til søndagens Power Stage hvor han kan hente viktige poeng.
Den regjerende verdensmesteren har en margin på 33,5 sekunder til nærmeste utfordrer, Ott Tänak i Toyota som i sin tur følges av sine teamkolleger, Jari-Matti Latvala og Esapekka Lappi.
Bare 1,6 sekunder bak Lappi følger Citroën-fører Kris Meeke foran Fords Elfyn Evans og Hyundais Thierry Neuville.
Andreas Mikkelsen, som måtte bryte med ødelagt dynamo fredag, var tilbake i dag, og han slo til med bestetid på første etappe og var nest raskest på dagens andre etappe.
Men nordmannen som er sjanseløs i sammendraget etter tidstapet i går, satte etter hvert ned tempoet og sier at det viktigste nå er å ta seg trygt frem til løpets avsluttende Power Stage der han med seier kan sikre seg fem VM-poeng.
– Det har vært veldig, veldig vanskelige forhold i dag, med mye snø og is. Derfor har jeg kjørt så trygt og kontrollert som det er mulig for å komme gjennom dagen. Hadde jeg brutt også i dag, ville jeg ikke fått mulighet til å kjøre Power Stage – og dermed heller ikke hatt mulighet til å kjempe om VM-poeng, forteller Hyundai Motorsport-føreren.
– For oss er det viktig å få så mye tid som mulig i bilen. Og med det som utgangspunkt, har det vært en viktig og lærerik dag for oss, sier han og retter blikket mot den avsluttende etappen.
– Rallye Monte-Carlo ble ikke den starten på sesongen som vi håpet på, derfor blir det viktig å gjøre det bra på Power Stage-etappen for å få med oss så mange VM-poeng som overhodet mulig. Dette er mitt eneste fokus nå, forklarer han.
Ole Christian Veiby lå etter dagens to første etapper på andreplass i WRC2-klassen bak Skoda-kollega Jan Kopecky, men også Veiby ble offer for de vanskelige forholdene og måtte bryte etter en avkjøring.
– I dag var det ekstreme forhold. Det kom snø i løpet av natta, og det la seg flere centimeter med snø på veien – noe som gjorde det utrolig glatt. Jeg forsøkte bare å kjøre kontrollert og holde meg i sporene. Men plutselig så slapp rompa på bilen, og vi måtte bare være med på ferden. Bilen smalt inn i autovernet på venstresiden og traff en bergknaus på høyresiden. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men tror bakhjulene må ha kommet utenfor sporet og mistet grepet, forklarer Veiby.
Nå har han rettet fokuset mot neste VM-runde i Sverige, hvor han som Skoda Motorsport-fører skal kjempe om VM-poeng. Han skal kjøre Rally Finnskog 3. februar som forberedelse til Rally Sweden.
– Vi skal ha en liten test på onsdag for å komme inn i ordentlige vinterforhold igjen. Rally Finnskog blir en viktig oppkjøring for oss, sier han.
Det gjenstår fire etapper av Rallye Monte-Carlo med en samlet lengde på 63,98 kilometer.