-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Da Ford yppet mot Lexus
Ford strekker seg mot premium med Vignale. Men holder konseptet mål i møte med ekte premium? Her ser du hvordan det gikk da oppgradert Ford Kuga i Vignale-innpakking møtte Lexus NX 300h.
Først publisert i Bil 5 - 2017.
Ford har lenge hevdet at forskjellene på premium- og standardbiler er i ferd med å viskes ut. Men stemmer det? Eller er påstanden kun et forsøk på å snakke seg opp i håp om å kunne ta bedre betalt for noe som ikke er verdt merprisen?
Hva skal til for å defineres som premium? Endrer en helt vanlig SUV status når den påkostes litt finere interiør og mer utstyr?
Og kan et bilmerke både være for folk flest og samtidig premium, eller i det minste litt premium?
For å konkludere så presist det lar seg gjøre i en forholdsvis abstrakt problemstilling, supplerte vi testteamet med Dag Sørensen, som blant flere biler også har en Mercedes GLK i garasjen, en SUV knapt noen våger å unndra premiumstempelet.
Arbeidsdagen var godt i gang, og vi var på vei østover på slapsete og småglatte veier med dieselmotorutrustede Ford Kuga Vignale (180 hk) og bensinhybride Lexus NX 300h (197 hk).
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testdata og poeng