-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon og karakterer
Signum henvender seg til en relativt snever kundegruppe som vil ha mye bakseteplass og komfort, og som legger mindre vekt på bagasjeplass. Med dette som utgangspunkt innfrir Signum helt og holdent. Men mot Mondeo stasjonsvogn kommer den litt til kort. I Mondeo får du nemlig minst like god bakseteplass og vesentlig mer bagasjekapasitet i en og samme pakke. Sånn sett har Mondeo et godt overtak når det gjelder plass. Men Signum er et lite strå hvassere når det gjelder komfort, men det henter Mondeo lett inn i form av bedre kjøreegenskaper.
Signum blir rett og slett litt for nisjepreget til å hamle opp med Mondeo stasjonsvogn. Men når Vectra kommer med stort bagasjerom og Signums akselavstand skal Mondeo få skikkelig pes.
Ford Mondeo Ghia X 2.0 TDCi:
FØRERPLASS = 9
God ergonomi, elegant og ryddig design og god materialfinish preger Ghia X.
PLASS = 10
Mondeo stasjonsvogn har plass til alle. Det er rommelig i baksetet, samtidig som bagasjeplassen er ivaretatt.
KOMFORT = 8
Den takler de små ujevnhetene godt, men er ikke like myk mot veien som Signum og støyer litt mer.
KJØREEGENSKAPER = 10
Her viser Mondeo sin styrke. Den er presis, følsom og effektiv både ved normal svingkjøring og i kritiske situasjoner.
YTELSER OG FORBRUK = 8
Akkurat passe kvikk og forbruket er absolutt gunstig. Passer godt med automatkasse.
SIKKERHET = 9
Både aktiv og passiv sikkerhet er godt ivaretatt, men ESPen imponerer ikke.
PRIS OG UTSTYR = 9
Den har det meste når det gjelder utstyr, men prisen kunne godt vært et knepp lavere.
Opel Signum Elegance 2.2 DTi:
FØRERPLASS = 9
Ryddig og oversiktlig førermiljø men uten det lille snev av luksus en forventer.
PLASS = 8
Ikke så rommelig i baksetet som ventet, og bagasjerommet matcher på ingen måte Mondeos.
KOMFORT = 9
Myk og komfortabel mot veien og behagelig støynivå.
KJØREEGENSKAPER = 9
Føles som mye tyngre enn Mondeo og er ikke like stabil og sikker i kritiske manøvre, og byr heller ikke på like mye i svingene.
YTELSER OG FORBRUK = 8
Henger godt med uten å briljere, og har et sparsommelig forbruk. Matcher automatkassen godt.
SIKKERHET = 9
Både aktiv og passiv sikkerhet er godt ivaretatt, men ESPen imponerer ikke.
PRIS OG UTSTYR = 7
Grunnutstyrspakken imponerer ikke, og prisen blir lett i høyeste laget.
Poengvurdering gjelder bare denne testen.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data