-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sesongåpning i sort/hvitt
Noen få cabriolet-entusiaster kjører åpent hele året. Vi andre kan nå endelig la sola varme issen og rope
Først publisert i Bil 5-2012.
Fuglekvitter, gjødselslukt fra jordene og andre sjarmerende inntrykk strømmer ned over oss der vi cruiser på småveiene mens vinden rusker i capsen.
At det er kaldt i lufta er ikke noe problem. Vi stiller bare varmeapparatet på 23 grader for å presse varmluft oppover i kupéen, og pakker litt rundt halsen for å fjerne den skumle trekken bakfra.
Det er lettere å finne ulikheter enn fellesnevnere mellom disse to cabrioletene i kompaktklassen. Det er liten tvil om at det er Golfen som ligger nærmest den klassiske definisjonen: Stofftak, bensinmotor, manuelt gir og fire seter.
Mange rynker på nesa av at en cabriolet har dieselmotor og foldetak av stål. At Mégane CC har glasstak, ikke stål, forandrer ikke det bildet. Likevel er selv de mest ihuga entusiastene, i hvert fall noen av dem, enige i at et hardt tak gjør bilen mer anvendelig hele året – i snø og kulde – enn om bilen har mykt stofftak.
Ikke tvil et sekund på at dette er biler for par og enslige – verken baksetet eller bagasjerommet er i nærheten av å kunne kalles familievennlige.
LES VIDERE:
- Renault Mégane CC
- Volkswagen Golf
- Testvurdering og poeng Renault Mégane CC
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf