-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa Romeo Giulietta QV
Det hyler i dekk og skinner i brede smil – årets store GTI-test leverte varene og avslørte forskjellene.
- Innledning
Quadrifoglio Verde betyr ganske enkelt grønn firkløver på italiensk og har vært en leverandør av gledelige toppmodeller fra det italienske merket gjennom mange år.
235 hestekrefter fra den 1745 kubikk store turbomotoren gjør at den ved første øyekast kan fremstå som en klar parallell til Golf GTI.
Noen runder på banen, og ikke minst på veien, viser at det faktisk er en feilvurdering. DNAet i Giulietta QV har nemlig mer til felles med det klassiske Grand Turismo-begrepet enn de heite kombiene som er bygget for å kastes rundt Vålerbanen.
1750, som motoren kalles selv om den mangler de siste fem kubikkcentimeterne, våkner nemlig først og fremst til live når du har litt fart på bilen. Målingene våre viser at denne bilen er svært rask fra 60 til 100 selv om den ikke kjennes like rask som Ford og Volkswagen.
Til banekjøring blir den litt i mykeste laget, den blir heller litt løs i hekken enn at den understyrer – det liker jo gjerne den, noe over gjennomsnittet, aktive sjåfør. Skulle du finne på noe dumt fungerer ESP-systemet slik det skal, men med en forsiktig inngripen.
Utseendemessig er Alfa Romeo som vanlig i tet – selv om den var et brudd med den skarpe designen vi elsket på 159, og hentet sine linjer mer fra superbilen 8C.
På minussiden vender vi nok en gang tilbake til sittekomfort og innvendig plass. Forsetene er rett og slett ikke gode nok, og ingen av de syv i testteamet klarte å finne en virkelig god sittestilling. Bakseteplassen er også svært begrenset, faktisk er det ikke større takhøyde bak her, enn det er i en GT86 og BRZ.
LES VIDERE:
- Innledning
- Alfa Romeo Giulietta QV
- Ford Focus ST
- Volkswagen Golf GTI
- Hyundai Veloster Turbo
- Nissan Juke Nismo
- Subaru BRZ og Toyota GT86
- Testvurdering og poeng Alfa Romeo Giulietta QV
- Testvurdering og poeng Ford Focus ST
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf GTI
- Testvurdering og poeng Hyundai Veloster Turbo
- Testvurdering og poeng Nissan Juke Nismo
- Testvurdering og poeng Subaru BRZ
- Testvurdering og poeng Toyota GT86