-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Utenfor komfortsonen - del 2
Gjørme, skog, krøtterstier og kratt. Dette er ikke hverdagskost for kompakt-SUV-er som Renault Kadjar, Hyundai Tucson og Kia Sportage, men det stoppet ikke oss.BILTEST
- Innledning
Den virker større enn den faktisk er, synes jeg. Det inntrykket forsterkes innvendig.
Jeg har ikke så god oversikt som jeg kunne tenkt meg, og bruker litt tid på å venne meg til hvor bilen er hen på veien. Det merkes også i skogen, hvor jeg på et tidspunkt er litt nærmere ei lita bjørk enn jeg trodde.
Denne anglo-franko-japaneren (i utgangspunktet en Nissan Qashqai, japansk merke, engelsk modell) kunne gjerne fått lånt 360-graders-kameraet som donorbil Qashqai kan skilte med, men det har den dessverre ikke.
Rent bortsett fra det liker jeg Kadjar bedre enn Qashqai. Én ting er at instrumentene er byttet ut med et digitalt display, som ikke bare er flott å se på; det er forbilledlig oversiktlig, og har et stramt, men fornuftig, utvalg av tilleggsinformasjon.
En større forskjell er navigasjonsskjermen i dashbordet. Den har Renault byttet ut til fordel for sitt R-Link-system, som både er enklere i bruk, og har oppløsning og grafikk som er mer 2015 verdig.
Meny-logikken har fortsatt litt å gå på, riktignok, men det er fortsatt langt bedre enn i Nissanen.
CX-5-kopi?
Det beste førsteinntrykket får jeg fra Hyundaien. Kollega Ringen og jeg har hentet begge bilene samtidig, og nå lurer han i bakspeilet mitt. «Lekker bil», tenker jeg, og den blir enda bedre i det vi parkerer og jeg kan gå bort og se skikkelig på den.
Den har noe veldig Mazda CX-5-aktig over seg. Den store grillen, de avrundede, men likevel skarpe, lyktene og de sorte hjulbuelistene. Det er en positiv ting.
Heldigvis har ikke Hyundai «gitt opp» før de rakk å designe bakenden – den står absolutt i stil til resten.
Men som Renaulten skuffer Hyundaien litt på innsiden. Hardplasten er hardere enn jeg har begynt å forvente fra Hyundai, men når det gjelder layout og ergonomi scorer Tucson veldig høyt.
Høyt plassert hovedskjerm, logisk knappesortering (Renaulten har for eksempel knappen for å aktivere cruise control bak håndbrekkbryteren!) og enkel (på grensen til simpel?) instrumentering.
Hvorfor Hyundai har gått på en blemme og montert en volumknapp på medieanlegget som nesten ikke er mulig å få tak i – selv med mine små fingre – er derimot helt uforståelig.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Del 3
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng