-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vårt valg
I månedens hovedtest stilles fire elbiler som du ikke kommer utenom å vurdere opp mot hverandre. Kraftig utbygging av ladestasjoner i byer og langs hovedveinettet i kombinasjon med bedre batterikapasitet, tok livet av rekkeviddeangsten. Ladefrykten, derimot, rir fortsatt mange som en mare.
Kia Soul er fortsatt det friske pustet den var ved lanseringen i 2014, en annerledesbil som vekker mer oppsikt enn resten av Kias mer ordinære modellprogram.
Hyundai Ioniq entret elbilarenaen i fjor med lekre linjer og bra rekkevidde. Men som familiebil blir den i trangeste laget og lang leveringstid begrenser salget.
Så var det i3, som ikke kan puttes i noen bås og så langt i år er elbilvinneren. Testteamet likte denne bilen godt fordi den med sin kjapphet, sportslighet og annerledeshet virkelig vekker kjørelysten. Men særlig praktisk er ikke i3.
Da gjenstår Golf som vinneren fordi den gjør det bra i alt unntatt når det kommer til pris. Bilen kjører godt, er mest komfortabel og mer praktisk enn de tre andre. Dessuten scorer Golf høyt på alle sosiale parametere. Det er derfor lett å føle seg vel i e-Golf.
LES VIDERE:
- Innledning
- Volkswagen e-Golf
- Hyundai Ioniq
- Kia Soul
- BMW i3
- Vårt valg
- Testdata og poeng