-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen Golf
Honda hevder å være verdensmester i bagasjerom i kompaktklassen, men møter heftig konkurranse fra hybride Toyota Auris og ikke minst fra klasseleder VW Golf.
- Innledning
Golf i sjuende generasjon er virkelig en moderne, komfortabel og komplett familiebil hvor kjøreegenskaper tas på største alvor. Likevel er dens viktigste styrke merkevaren.
Ingen andre biler i kompaktklassen tilbyr samme grad av sosial aksept. Om du ikke aner hva du skal kjøpe, gjør du det sosialt tryggeste kjøpet ved å velge Golf. Alle kommer til å nikke anerkjennende, og ingen kommer til å kommentere bilvalget. Ikke rart at den ender som bestselger år etter år både i Norge og i Europa.
Golf byr på testens mest presise styring og beste kjøreopplevelse.
Vår test-Golf stiller med 1,4 liter/122 hk bensinmotor mot Auris 136 hk og Civic med hele 142 hk. Målingene skulle snart gi oss et mer nyansert bilde. Golf har mye dreiemoment og samtidig er motoren kombinert med klassens beste dobbeltclutch girkasse.
Takket være elegante skift akselererte Golf i testen fra 0-100 km/t på 10,2 sekunder, som er hele 2,3 sekunder bedre enn Auris og 1,8 sekunder bedre enn Civic. I alle målte akselerasjonstider vant Golf og gjør den derfor til en betydelig raskere (og for mange sikrere) bil ved forbikjøringer.
Bagasjerommet på Golf laster 1620 liter. Det er ikke størst i testen, men holder til de fleste behov. 0,60 liter/mil i forbruk er midt mellom de to testbilene og ikke oppsiktsvekkende lavt. Forrige gang vi testet en Golf med samme motor endte forbruket på 0,59 liter per mil.
LES VIDERE:
- Innledning
- VW Golf
- Honda Civic
- Toyota Auris
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng VW Golf
- Testvurdering og poeng Honda Civic
- Testvurdering og poeng Toyota Auris