-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Norske nybilpriser: +2,2%
Våre venner i eurocarprice.com fortsetter å registrere bilpriser over hele Europa, og sette dem i sammenheng, både over tid og geografisk. For det siste året, ut mars, økte norske nybilpriser med 2,2 prosent, forteller de. Det er mindre enn Europa-snittet.
I det hele tatt begynner nybil-prislisting å bli ganske meningsløs. Listepriser er av interesse for de aller færreste akkurat nå, selv om den kanskje fremdeles er utgangspunkt for pruting. Men med nybiler formidlet gjennom supermarkeder, og bilforhandlere (i Tyskland) som kan gi opp til 30 prosent på nypris, er bildet forholdsvis kaotisk, for å si det mildt.
Slike tendenser er umulig å fange opp på denne type statistikker, slik at de egentlig ikke kan brukes som annet enn en indeks for nivå, ikke for verdi. Alternativet måtte være å intervjue hver eneste bilkjøper om hvor meget han egentlig har betalt for den nye bilen sin. Det bildet vil antakelig bli like forvirret som om du intervjuer passasjerer på et fullt fly om hvor mye hver har betalt for akkurat den samme turen.