-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo vil over til netthandel
Volvo Cars har gitt klart uttrykk for at de forventer at bilsalg i fremtiden vil foregå på nett, uten at du trenger oppsøke en forhandler. Nå er de første brikkene på plass.
Volvo Cars presenterte nylig en ny global satsing på netthandel. I Norge er Volvo allerede langt framme på netthandel og utvider nå satsingen. Løsningen er jo ellers godt kjent fra Tesla som kun selger sine biler via nett.
– Nå kan norske kunder tegne bilabonnement eller kjøpe bil akkurat når de selv ønsker det, enten de besøker en Volvo-forhandler, surfer på nettet hjemme eller svipper innom en pop-up-butikk i byen, sier Hermod Wallestad, som leder Volvo Cars’ onlinesatsing i Norge.
Når netthandelssatsingen nå utvides kan kundene, i tillegg til å tegne bilabonnement, også velge å kjøpe bilen i Volvo Cars’ nettbutikk. Volvo tilbyr utelukkende ladbare biler i nettbutikken. I Volvo er de ladbare bilene samlet under modellparaplyen «Recharge».
Fleksibelt abonnement
I Volvo Cars’ nettbutikk kan man abonnere på elbilene og de ladbare hybridmodellene til Volvo. I tillegg kan man kjøpe elbilene XC40 og den nylanserte crossoveren C40 når den blir klar for salg nærmere sommeren.
– Gjennom bilabonnement tilbyr vi full fleksibilitet for kunder som ønsker det. Man slipper å være redd for at bilen taper seg i verdi på bruktmarkedet, og i tillegg trenger du ikke tenke på ting som service eller dekkskift. Det kan inkluderes i månedsprisen og er da noe Volvo ordner, sier Wallestad.
Care by Volvo-kundene kan abonnere på elbilen XC40 Recharge Pure Electric til en fast månedspris som starter på 7590 kroner før eventuelle tilvalg, dersom man velger tre måneder bindingstid.
Dersom man ønsker å binde seg til en tre-årskontrakt starter månedsprisen tusen kroner lavere.
Bekymringsfritt kjøp
Kunder som foretrekker å eie selv, kan kjøpe bilen. Kjøpsprisen på helelektriske XC40 starter på 524.900 kroner, og da får man med et høyt utstyrsnivå som standard. I tillegg er det nytt i år at Volvo, inkludert i prisen, gir kunden en innholdsrik servicepakke.
– Når man kjøper en elbil fra Volvo, vil tre års service, tre års forsikring, garanti, veihjelp, og bytte av slitedeler som vindusviskere og bremseklosser være inkludert i en servicepakke som følger med. Dette gir stor verdi til kunden og et veldig bekymringsfritt bilhold, sier Wallestad.
Samarbeider med forhandlerne
Utrullingen av Volvo Cars’ netthandelssatsing skjer i tett samarbeid med de norske Volvo-forhandlerne.
Forhandlerne vil stå for en essensiell del av kundeopplevelsen og være ansvarlige for viktige tjenester som salgsveiledning for kundene, klargjøring og utlevering av biler, samt service og vedlikehold.
Volvo Cars’ har en ambisjon om at halvparten av det globale salget skal skje via den nye netthandelskanalen innen 2025.
– Alle kunder kan, som i dag, besøke en Volvo-forhandler for å få hjelp når de skal kjøpe bil, selv om vi utvider netthandelssatsingen. Kundens mulighet til å besøke en av våre forhandlere vil fortsatt være en svært viktig del av hvordan Volvo selger sine biler, sier Wallestad.
Volvo Cars har tilbudt bilabonnementet Care by Volvo i Norge et år allerede, og selskapet ser at de når nye og yngre kundegrupper gjennom abonnement.
85 prosent av abonnentene har kommet til Volvo fra andre merker, og kundene er i snitt 12 år yngre enn de som kjøper eller leaser en ny Volvo. Snittalderen til Care by Volvo-kundene er 42 år.