-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Parlamentet satte BMW i skammekroken
Det er mange interesser en bilfabrikk skal forholde seg til. Det er for eksempel ikke nok at de lager gode produkter for kundene og tjener penger for aksjonærene. De skal også oppføre seg pent i forhold til parlamentarikerne.
Nå har rapporten fullstendig frikjent Handelsminister Stephen Byers og har lagt all skyld på BMW som i rapporten blir omtalt som inkompetent og med en overdreven grad av hemmeligholdelse. Derfor er det også vanskelig å tro på det når BMW forsikrer at de er fullstendig åpne for alternative tilbud om kjøp av Rover, lyder en av kommentarene.
De konservative parlamentsmedlemmene sier på sin side at Byers slett ikke er hvitvasket av rapporten, har er i høyden grå-vasket. Både det at han ga seg da EU nektet en 152 millioner punds hjelpe-pakke til Rover-fabrikken i fjor sommer, og at han hadde fulgte opp møtet med BMWs toppfolk i desember, gjør ham til en klar medskyldig i de konservatives øyne.
Imens jobber det alternative konsortiet under ex-Rover sjefen John Towers med å samle finansieringen for å komme med et skikkelig bud på fabrikken. Dette blir i så fall en helt annen deal enn Alchemy-forslaget. For Towers vil ha med seg både 75 stasjonsvognen (som skulle debutert til høsten) og Mini og den kommende mellomklassebilen med kodenavn R30.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no